Stručni rad
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.121
POVEZANOST MARKETINŠKIH KAMPANJAUSMJERENIH NA DJECU I DRUŠTVENOODGOVORNOGA POSLOVANJA TVRTKI
Renata Potočnik
orcid.org/0000-0002-5318-5729
; Millenium promocija, Zagreb, Hrvatska
Mario Petrović
; Millenium promocija, Zagreb, Hrvatska
Franjo Skoko
; Millenium promocija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Društveno dogovorno poslovanje (DOP) u suvremenome poslovanju sve više postaje alat tvrtkama
za diferenciranje u odnosu na konkurenciju, stjecanje konkurentske prednosti te izgradnju imidža
poželjnoga poslodavca i ponuditelja roba i usluga. Mnoge tvrtke društveno odgovorno poslovanje
u praksi često povezuju sa sponzorstvima i donacijama, a puno rjeđe s cjelokupnim poslovanjem
(odnos prema zaposlenicima, kupcima, drugim dionicima, utjecaj na okoliš, politiku zapošljavanja ili
poštivanje ljudskih prava). Upravo zato potrebno je postići sinergiju među tvrtkama, medijima i potrošačima pri čemu tvrtke trebaju biti iskrene, etične i odgovorne, mediji posvećuju pažnju sadržaju
koji čine dostupnim, a potrošači uzimaju u obzir sve segmente pojedinoga proizvoda pri odabiru.
Autori će u ovome radu prikazati povezanost marketinških kampanja i društveno odgovornoga poslovanja tvrtke, posebno u segmentu kampanja koje se obraćaju djeci kao najmanje zaštićenomu i
najmanje kritičnomu dijelu medijske publike. Osim toga, prikazat će kako se, unatoč zakonom reguliranim pravilima o tržišnome komuniciranju kojih bi se trebali pridržavati marketinški stručnjaci i
mediji, ta pravila krše posebno kada je riječ o djeci te koje su negativne posljedice takvih marketinških kampanja. Uz primjere i iskustva iz drugih zemalja, autori će na primjerima marketinških kampanja usmjerenih na djecu u Hrvatskoj dati osvrt i na domaća iskustva.
Na primjeru nekoliko tvrtki bit će prikazan pokušaj utjecaja na najmlađu populaciju te će biti navedeni rezultati provedenih istraživanja koji pokazuju u kojoj je mjeri učinkovit i dugoročno štetan ili
koristan utjecaj marketinga na djecu
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje; mediji; marketinške kampanje; djeca; etika
Hrčak ID:
233290
URI
Datum izdavanja:
10.12.2019.
Posjeta: 1.918 *