Hrvatski časopis za OSIGURANJE, No. 2, 2019.
Pregledni rad
Perspektive razvoja tehnoloških inovacija kroz optimizaciju funkcije prodaje
Mihovil Anđelinović
orcid.org/0000-0003-2061-0693
; Ekonomski fakultet u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ante Validžić
; Croatia osiguranje d.d., Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad analizira različite smjernice razvoja primarno tehnoloških inovacija iz perspektive funkcije prodaje i njezine optimizacije u društvima za osiguranje. Korištenje inovacija i tehnologije potpuno mijenja erspektivu i snažno utječe na razvoj ključnih elemenata prodaje osiguranja. Brojna su područja djelatnosti osiguranja kod kojih primarno različiti elementi razvoja informacijskokomunikacijske tehnologije poput clouda, Interneta stvari, blockchain, telematike, strojnog učenja, umjetne inteligencije, digitalizacije procesa, područja velikih podataka, pametnih ugovora i dronova mogu doprinijeti napretku. Navedene tehnologije mogu stvoriti uvjete za ubrzanje svih faza procesa rješavanja šteta, smanjivanje administrativnih troškova, sprječavanje raznih vrsta prijevara, te djelotvornije donošenje odluka. To posljedično znači veću profitabilnost za osiguratelje, kao i adekvatniju alokaciju svih vrsta resursa od ljudskih i financijskih preko informacijskih i infrastrukturnih te potencijalno dovodi do nižih premija za osiguranike, a samim time blagotvorno djeluje na prodaju osiguranja. Osim navedenog posrednog utjecaja na funkciju prodaje, analizirana tehnološka rješenja u društvima za osiguranje i izravno djeluju na optimizaciju funkcije prodaje osiguranja, a sve više se nameću i kao neovisni kanali prodaje. Rad u izdvojenim poglavljima analizira doprinos koji pojedine tehnološke inovacije koje su prethodno nabrojane pružaju djelatnosti osiguranja u cijelosti, a posebno funkciji prodaje koja je ključna funkcija za generiranje prihoda društava za osiguranje.
Ključne riječi
osiguranje; prodaja osiguranja; tehnologija; inovacije; blockchain
Hrčak ID:
233504
URI
Datum izdavanja:
4.11.2019.
Posjeta: 1.438 *