Arti musices, Vol. 50 No. 1-2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/mwo1vcjk1y
Oscar Hammerstein II. i prikazivanje rase i intersekcijske diskriminacije u američkim mjuziklima od Show boat (1927) do Carousel (1945)
William A. Everett
; University of Missouri-Kansas City Conservatory of Music and Dance Grant Hall, Kansas City, SAD
Sažetak
Oscar Hammerstein II. (1895-1960), s raznim je suradnicima dotaknuo temu rase i intersekcijske diskriminacije (ovdje definiranih kao višestrukih značajki koje mogu pridonijeti ugnjetavanju bilo društveno ili pojedinačno, a mogu uključivati čimbenike kao što su rasa, dob, spol i društvena klasa) u mnogim svojim djelima. Ovaj tekst propitkuje izvedbe u mjuziklima Show Boat (1927, glazba Jeroma Kerna), The New Moon (1928, glazba Sigmunda Romberga), Sunny River (1941, Rombergova glazba), Oklahoma! (1943, glazba Richarda Rodgersa) i Carousel (1945, Rodgersova glazba) kao i odabranim ponovnim postavljanjima u 21. stoljeću mjuzikla Oklahoma! i Carousel. U svakoj izvedbi bjelačka je hegemonija postavljena kao norma, a obojenost, ako se javlja, predstavlja neku vrstu razlike koja je podložnički postavljena prema bjelačkoj normi. Pojedini likovi koji su predmet ovoga teksta uključuju Queenie, Joea, Magnoliu i Julie u mjuziklu Show Boat; Filipa i Roberta u djelu The New Moon; Jean u Sunny River; Julie Jordan, Billyja Bigelowa, Carie Pipperidge i Enocha Snowa u Carouselu; te Curly, Laurey, Juda Fryja, Ado Annie i Willa Parkera u Oklahomi! Glazbeno evociranje afričko-američkog spirituala (»Lordy« i »The Highest Judge of All«) i tanga (»Softly, As in a Morning Sunrise«) igraju važne uloge rase u ovim predstavama. Višerasne postave u 21. stoljeću izazivaju suvremena pitanja o rasi i intersekcijskoj diskriminaciji. Uočljivi primjeri uključuju afroameričke glumce koji igraju likove s nasilnim sklonostima, uključujući Juda Frya u produkciji Oklahoma! iz 2012. u Seattleu i Billyja Bigelowa u obnovljenoj predstavi Carousela na Broadwayu 2018. S druge strane, postavljanje bijelca u ulozi Juda Fryja nasuprot obojenim glumcima u ulogama Curlyja i Laurey, što je bio slučaj u Washingtonu 2012. (Arena Stage), izaziva neka druga pitanja o bjelačkom nasilju prema obojenima. Multikulturalna postava stavlja takva pitanja, uključujući negativne stereotipe, u prvi plan i potiče svijest o problemu rase i intersekcijske diskriminacije.
Ključne riječi
Oscar Hammerstein II; Jerome Kern; Sigmund Romberg; Richard Rodgers; rasa; ugnjetavanja među skupinama; Show Boat; The New Moon; Sunny River; Oklahoma!; Carousel
Hrčak ID:
234091
URI
Datum izdavanja:
6.12.2019.
Posjeta: 2.167 *