Stručni rad
(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
Luka Pongračić
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb
str. 103-111
preuzimanja: 1.257
citiraj
APA 6th Edition
Pongračić, L. (2018). (INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 103-111. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
MLA 8th Edition
Pongračić, Luka. "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 103-111. https://hrcak.srce.hr/index.php/234868. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Pongračić, Luka. "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 103-111. https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
Harvard
Pongračić, L. (2018). '(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 103-111. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Pongračić L. (INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.12.2024.];2(2):103-111. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
IEEE
L. Pongračić, "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 103-111, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 65 Kb
str. 112-112
preuzimanja: 181
citiraj
APA 6th Edition
Pongračić, L. (2018). (INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 103-111. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
MLA 8th Edition
Pongračić, Luka. "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 103-111. https://hrcak.srce.hr/index.php/234868. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Pongračić, Luka. "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 103-111. https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
Harvard
Pongračić, L. (2018). '(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 103-111. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Pongračić L. (INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.12.2024.];2(2):103-111. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868
IEEE
L. Pongračić, "(INTER)DISCIPLINARNOST ŠKOLE SUMMERHILL
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 103-111, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/234868. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
Škola Summerhill primjer je jedne od revolucija u pedagogiji i psihologiji školovanja djece. Nudi nove poglede na djetinjstvo, odnos prema djetetu i način odgoja i školovanja kroz slobodu. U ovome radu predstavljen je osnivač Summerhilla Alexander Southerland Neill, njegovo životno djelo te teorijski temelji njegovih pedagoških ideja. Nadalje, promišlja se i analizira interdisciplinarnost ove škole, tj. njezinih pedagoških načela koja se očituje u kombinaciji pedagogije, psihologije (psihoanalize) i filozofije. Provedeno je i analitičko istraživanje u kojemu su meta-analizom prikazani i interpretirani članci, prikazi i kritike o konceptu Summerhilla. Taj pregled potvrdio je stavove o širokoj interdisciplinarnosti ovoga koncepta u pozitivnome i negativnome smjeru istovremeno. Prikazane su i dobre i loše strane, stavovi i mišljenja, te je iz toga proizašao zaključak da ovakav pristup odgovara samo nekim učenicima te da se prije njegova primjenjivanja ipak treba provesti određena diferencijacija učenika koji će onda zaista imati prednosti od ovakvog načina rada.
Ključne riječi
A. S. Neill; pedagoška načela; revolucija; sloboda
Hrčak ID:
234868
URI
https://hrcak.srce.hr/234868
Datum izdavanja:
21.12.2018.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.874
*