Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

https://doi.org/10.21860/medflum2020_237305

Kognitivno-bihevioralna terapija djeteta sa selektivnim mutizmom

Ana Kordić orcid id orcid.org/0000-0002-9950-2443 ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb, Hrvatska
Daria Sfeci ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb, Hrvatska
Lea Slavčić ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb, Hrvatska
Ljubica Paradžik ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.142 Kb

str. 178-184

preuzimanja: 2.405

citiraj


Sažetak

Cilj: U ovoj studiji slučaja bit će predstavljen kognitivno-bihevioralni tretman djeteta s dijagnozom selektivnog mutizma, uz naglasak na važnosti multidisciplinarnog pristupa te važnosti uloge roditelja kao koterapeuta u procesu tretmana. Prikaz slučaja: Dječak u dobi od 6 godina i 8 mjeseci dolazi na prvu psihijatrijsku procjenu u Psihijatrijsku bolnicu za djecu i mladež u Zagrebu u pratnji roditelja, a po preporuci pedijatra. Prema navodima roditelja dječak je prije 5 mjeseci prestao komunicirati s vršnjacima, kao i s odraslima izvan obitelji. Dječak ne ide na dječje rođendane niti kod prijatelja na igru te zahtijeva stalnu prisutnost roditelja. Roditelji smatraju kako je okidač za prekid verbalne komunikacije bila hospitalizacija dječaka zbog drugih zdravstvenih problema, zbog čega je neko vrijeme bio odvojen od roditelja. Nakon multidisciplinarne obrade dječak je uključen u kontinuirani tretman psihologa i logopeda. Psihološki tretman odvijao se kroz godinu i pol dana, u ukupnom trajanju od 28 susreta, a dječak je za to vrijeme napredovao od toga da može razgovarati isključivo s bliskim članovima obitelji, do toga da može komunicirati s raznim ljudima izvan obiteljskog okruženja te bez teškoća funkcionirati u školi. Zaključak: Ovaj prikaz slučaja ukazuje na efikasnost kognitivno-bihevioralne terapije u tretmanu anksioznih poremećaja, što je u skladu s relevantnim znanstvenim istraživanjima. Pritom je stavljen naglasak na važnost multidisciplinarnog pristupa u interakciji između terapeuta, roditelja, škole te ostalih važnih sudionika u djetetovu okruženju.

Ključne riječi

anksioznost; kognitivno-bihevioralna terapija; multidisciplinarni pristup; selektivni mutizam

Hrčak ID:

237305

URI

https://hrcak.srce.hr/237305

Datum izdavanja:

1.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.870 *