Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE

INA STAŠEVIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-6912-2191 ; Veleučilište u Bjelovaru, Studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
MONIKA LOVREK SENIČIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-9233-4520 ; Škola za medicinske sestre Vinogradska, Zagreb, Hrvatska
DARKO ROPAC orcid id orcid.org/0000-0002-9805-3869 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za sestrinstvo, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 135 Kb

str. 25-34

preuzimanja: 719

citiraj


Sažetak

Uvod: Komplementarna i alternativna medicina – KAM zbir je zdravstvenih praksi nekonvencionalne medicine prihvaćen i zakonski reguliran u mnogim zemljama. U Hrvatskoj za sada to nije tako. Cilj: Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju KAM, koji su izvori tog znanja, te stavovi o potrebi njegovog uvođenja u kurikulum. Ispitanici i metode: Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Skupinu ispitanika činilo je 98 učenika petih razreda, u dobi od 19 do 20 godina. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja s ukupno 19 pitanja. Rezultati: Rezultati pokazuju da 84,7 % smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja. Informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Utvrđena je značajna razlika u poznavanju KAM s obzirom na obrazovanje majke (χ2=4,440; p=0,035). Ispitanici koji poznaju KAM češće od pacijenata budu obaviješteni o njihovoj primjeni neke od KAM metoda (χ2=7,985; p=0,005). Ujedno oni znatno češće smatraju da bi u obrazovanje trebalo implementirati KAM metode liječenja (χ2=6,390; p=0,01). Zaključak: Učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Čak 72,4% učenika smatra da bi u obrazovanje medicinskih sestara/tehničara u strukovne nastavne predmete trebalo implementirati KAM metode liječenja. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda.

Ključne riječi

komplementarna i alternativna medicina; medicinska škola; učenici; kurikul

Hrčak ID:

237919

URI

https://hrcak.srce.hr/237919

Datum izdavanja:

24.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.921 *