Izvorni znanstveni članak
POZNAVANJE KOMPLEMENTARNE I ALTERNATIVNE MEDICINE UČENIKA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE
INA STAŠEVIĆ
orcid.org/0000-0002-6912-2191
; Veleučilište u Bjelovaru, Studij sestrinstva, Bjelovar, Hrvatska
MONIKA LOVREK SENIČIĆ
orcid.org/0000-0002-9233-4520
; Škola za medicinske sestre Vinogradska, Zagreb, Hrvatska
DARKO ROPAC
orcid.org/0000-0002-9805-3869
; Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za sestrinstvo, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uvod: Komplementarna i alternativna medicina – KAM zbir je zdravstvenih praksi nekonvencionalne medicine prihvaćen i zakonski reguliran u mnogim zemljama. U Hrvatskoj za sada to nije tako. Cilj: Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju KAM, koji su izvori tog znanja, te stavovi o potrebi njegovog uvođenja u kurikulum. Ispitanici i metode: Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Skupinu ispitanika činilo je 98 učenika petih razreda, u dobi od 19 do 20 godina. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja s ukupno 19 pitanja. Rezultati: Rezultati pokazuju da 84,7 % smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja. Informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Utvrđena je značajna razlika u poznavanju KAM s obzirom na obrazovanje majke (χ2=4,440; p=0,035). Ispitanici koji poznaju KAM češće od pacijenata budu obaviješteni o njihovoj primjeni neke od KAM metoda (χ2=7,985; p=0,005). Ujedno oni znatno češće smatraju da bi u obrazovanje trebalo implementirati KAM metode liječenja (χ2=6,390; p=0,01). Zaključak: Učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Čak 72,4% učenika smatra da bi u obrazovanje medicinskih sestara/tehničara u strukovne nastavne predmete trebalo implementirati KAM metode liječenja. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda.
Ključne riječi
komplementarna i alternativna medicina; medicinska škola; učenici; kurikul
Hrčak ID:
237919
URI
Datum izdavanja:
24.4.2020.
Posjeta: 1.921 *