Original scientific paper
https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.
Sineva Kukoč
Full text: english PDF 10.923 Kb
page 211-287
downloads: 468
cite
APA 6th Edition
Kukoč, S. (2018). Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica, 12 (1), 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
MLA 8th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica, vol. 12, no. 1, 2018, pp. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica 12, no. 1 (2018): 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Harvard
Kukoč, S. (2018). 'Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.', Archaeologia Adriatica, 12(1), pp. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Vancouver
Kukoč S. Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica [Internet]. 2018 [cited 2024 November 27];12(1):211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
IEEE
S. Kukoč, "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.", Archaeologia Adriatica, vol.12, no. 1, pp. 211-287, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Full text: croatian PDF 10.923 Kb
page 211-287
downloads: 236
cite
APA 6th Edition
Kukoč, S. (2018). Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica, 12 (1), 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
MLA 8th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica, vol. 12, no. 1, 2018, pp. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Kukoč, Sineva. "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.." Archaeologia Adriatica 12, no. 1 (2018): 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Harvard
Kukoč, S. (2018). 'Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.', Archaeologia Adriatica, 12(1), pp. 211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Vancouver
Kukoč S. Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.. Archaeologia Adriatica [Internet]. 2018 [cited 2024 November 27];12(1):211-287. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
IEEE
S. Kukoč, "Koncept Sunčeva krajolika: Prilog ikonografiji i simbolici autohtonog geometrijskog slikarstva na keramici južne Italije iz 12./11. – 4./3. st. pr. Kr.", Archaeologia Adriatica, vol.12, no. 1, pp. 211-287, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15291/archeo.3028
Abstract
U radu se dokazuje simbolična, solarna struktura likovnih kompozicija na keramičkim posudama: iz Sale Consiline (Campania) i iz groba III iz S. Marije d'Anglone (Basilicata). Obje su nastale u srednjem geometrijskom likovnom izrazu (Geometrico Medio, a tenda: zadnja desetljeća 9. st. pr. Kr. i prva polovina 8. st. pr. Kr.) u kompleksu geometrijski oslikane keramike (matt-painted) iz južne Italije. Kompozicije su nazvane solarnim krajolicima jer govorom „apstraktne naracije“, u smislenoj kompozicijskoj igri (priči) simboličnih horizontala i vertikala te u pratnji tipičnih solarnih simbola, oslikavaju ključne Sunčeve činove: uspon na obzoru, njegovo obožavanje/štovanje te djelovanje na donje sfere – zemne, podzemne (?). Pri tome, glavni motiv – konkavni trokut a tenda („u obliku šatora“) simbolizira podizanje iz nebeskih voda moćne Sunčeve energije na obzoru. To je semantičko izvorište sveukupnog likovnog izraza a tenda s njegovim brojnim inačicama. Unatoč regionalnim posebnostima autohtonog slikarstva na keramici južne Italije, u kojemu se stoljećima izmjenjivalo simbolično i dekorativno, zaključuje se da je likovni koncept solarnog krajolika, s trokutom a tenda ili bez njega, bio njegova važna ikonografsko-stilska i semantička komponenta koja je ponikla u religiji.
Keywords
trokut a tenda; simbolika; Sunčev uspon; Nebo; solarni krajolik; ikonografija
Hrčak ID:
241094
URI
https://hrcak.srce.hr/241094
Publication date:
8.7.2020.
Article data in other languages:
english
Visits: 1.662
*