Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Kreativni menadžment

Vladimir Filipović ; G.O. Istra, Fažana, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 490 Kb

str. 23-27

preuzimanja: 500

citiraj


Sažetak

Kreativnost u kontekstu menadžmenta upravljanja procesima znanjem i iskustvom zvuči kao oksimoron, međutim, postoje scenariji u kojima je integriranje kreativnosti u strategiju upravljanja znanjem i iskustvom neizbježno za postizanje cilja, baš u svakoj organizaciji i poduzeću. Tehnike kreativnosti nadilaze mogućnosti koje su u domeni čiste stručnosti za rješavanje problema i kriznih situacija , i one obično mijenjaju paradigmu igre. Kreativni menadžment u procesnom upravljanju sustavima svrhoviti je pristup koji se primjenjuje za nekonvencionalni put pronalaska rješenja određenoga problema kada znanje i iskustvo nisu dostatni. Primjenom tehnika kreativnosti omogućuje se efikasnija sinergija iskustava, stručnosti i uvida sudionika, koji sudjeluju u procesu pronalaženja optimalnoga rješenja. Ovaj članak ima cilj predstaviti kreativnost u kontekstu menadžmenta procesima te, kao takav, neće analizirati same tehnike kreativnosti. Nadalje u članku je prikazano kako se kreativnošću u upravljanju procesima mogu obuhvatiti klasični zadatci upravljanja znanjem. Kriteriji za ocjenu tehnike kreativnosti izvedeni su iz Potsdamskoga okvira za upravljanje znanjem. Konvencionalni pristupi rješavanju problema zahtijevaju dodatne zadatke i aktivnosti za priopćavanje tehničke pozadine problema i argumentiranje odabranoga rješenja, dok tehnike kreativnosti mogu integrirati ovaj korak u proces realizacije odabranoga rješenja. Kreativnost vodi k originalnost, a originalnost je najperspektivnija tržišna pozicija.

Ključne riječi

tehnike kreativnosti, sposobnost promjena, upravljanje znanjem, sinergija znanja i kreativnosti.

Hrčak ID:

242439

URI

https://hrcak.srce.hr/242439

Datum izdavanja:

6.7.2020.

Posjeta: 1.557 *