Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/49-2/5
UPORABA MATERINSKOGA JEZIKA U RAZREDNOM DISKURSU NA SATU ŠPANJOLSKOGA JEZIKA
Andrea-Beata Jelić
orcid.org/0000-0002-2233-9174
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Nikolina Vlašić
; Turistička i ugostiteljska škola u Dubrovniku
Sažetak
Uporaba materinskoga jezika u nastavi stranih jezika tema je koja već više desetljeća izaziva prijepore znanstvenika i stručnjaka u području glotodidaktike. Suvremeni pogled na ovu problematiku uključuje prepoznavanje važnosti uloge materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom. Ipak, kad se ono odvija u formalnoj sredini, postavlja se niz pitanja o značajkama uporabe materinskoga jezika. Cilj ovoga rada bio je utvrditi učestalost i funkcije uporabe hrvatskoga jezika na satu španjolskoga kao stranoga jezika te ispitati stavove učenika i nastavnika u vezi s tim pitanjem. Prikupljeni podaci ukazuju na to da se hrvatski jezik u nastavi španjolskoga jezika upotrebljava više od polovice vremena za niz funkcija među kojima su najzastupljenije uklanjanje nejasnoća, usporedba materinskoga i stranoga jezika, organizacija rada i održavanje discipline te objašnjavanje gramatičkoga sadržaja. Učenici i nastavnici imaju pozitivan stav o ulozi materinskoga jezika u procesu ovladavanja inim jezikom u formalnoj sredini i većinom se zalažu za njegovu uporabu na satu španjolskoga jezika u onim funkcijama u kojima se on i rabi. Naglašava se, međutim, da uporaba J1 u velikoj mjeri ovisi o situaciji i o okolnostima u kojima se poučavanje odvija.
Ključne riječi
uporaba materinskoga jezika; hrvatski kao materinski jezik; španjolski kao strani jezik (ELE); komunikacija na satu stranoga jezika
Hrčak ID:
246983
URI
Datum izdavanja:
1.12.2020.
Posjeta: 1.237 *