Stručni rad
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2020.2.2.95
SWOT I TOWS ANALIZA DRUŠTVENE MREŽE FACEBOOK KAO ALATA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU U POLITIČKIM KAMPANJAMA
Alen Kišić
orcid.org/0000-0002-2196-1092
; Centar kompetencije d.o.o., Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Društvene mreže često služe kao alat političkim strankama i kandidatima za interakciju s potencijalnim glasačima. Opsežnim pregledom literature, identificirane su koristi upotrebe društvenih mreža, poput dobivanja publiciteta, širenja poruka i mobilizacije birača, ali i određeni nedostaci. Stoga se javlja potreba za praćenjem sadržaja koji se objavljuje te analizom utjecaja toga sadržaja na potencijalne birače. U ovome se radu analizira društvena mreža Facebook kao alat za korištenje u svrhu upravljanja odnosima s javnošću u političkim kampanjama. Metodološki pristup uključuje SWOT i TOWS analizu. SWOT se koristi za prepoznavanje ključnih čimbenika u vanjskome okruženju koji se identificiraju kao prilike ili prijetnje te čimbenika iz unutarnjega okruženja koji se mogu opisati kao prednosti ili slabosti korištenja Facebooka u ovu svrhu. SWOT analiza ne pokazuje različite sveze među čimbenicima, pa je razvijena matrica TOWS za identifikaciju strategija koje se mogu temeljiti na snagama, eliminaciji slabosti ili korištenju prilika.
Ključne riječi
političke kampanje, odnosi s javnošću, SWOT analiza, TOWS matrica, strategija kampanje
Hrčak ID:
247247
URI
Datum izdavanja:
4.12.2020.
Posjeta: 2.753 *