Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.8

ODNOS DIMENZIJA NACIONALNE KULTURE I JASNOĆE ULOGA NA POSLU

Najla Podrug ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet
Andrea Brezović
Davor Filipović ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 327 Kb

str. 471-488

preuzimanja: 1.080

citiraj


Sažetak

Iako je teško prepoznati izravno djelovanje nacionalne kulture na poslovne rezultate, menadžeri trebaju biti svjesni njezine važnosti. S druge, pak, strane, zaposlenicima su jasne uloge veoma bitne jer se povećanjem obavijesti o ulogama, percepcije zaposlenika o nesigurnosti smanjuju. Stoga je proučavanje jasnoće uloga na poslu važno, a dokazano je kako ono pozitivno utječe na stavove i ponašanje u radu. Dokazano je kako nepoželjne posljedica niske jasnoće uloga na poslu utječu negativno na razinu izvedbe, pa time i na poslovni rezultat. Cilj je ovoga rada otkriti postoji li povezanost između Hofstedeovih kulturoloških dimenzija i jasnoće uloga na poslu. Istraživanje je provedeno na sekundarnim podacima te je primjenom višestruke linearne regresije i korelacijske analize identificirana pozitivna povezanost između distance moći i jasnoće uloga na poslu te pozitivna povezanost kratkoročne vremenske orijentacije i jasnoće uloga na poslu. Doprinos ovog istraživanja leži u mogućnosti da se karakteristike distance moći i kratkoročne vremenske orijentacije koriste kao alat u osnaživanju jasnoće uloga na poslu među zaposlenicima.

Ključne riječi

nacionalna kultura; Hofstedeove kulturološke dimenzije; jasnoća uloga na poslu; dvosmislenost uloga na poslu

Hrčak ID:

247885

URI

https://hrcak.srce.hr/247885

Datum izdavanja:

15.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.203 *