Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.27.2.7

Slika suvremenog odgojitelja u paradigmi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Željka Pintar orcid id orcid.org/0000-0003-1178-9222 ; Kindergarden Kustošija, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 370 Kb

page 75-103

downloads: 2.432

cite


Abstract

U radu se tematizira preobrazba tradicionalnog odgojitelja biheviorističke odgojno-obrazovne paradigme, svojstvene socijalističkom razdoblju u Republici Hrvatskoj, u suvremenog odgojitelja, zagovornika konstruktivističkog odgojno-obrazovnog koncepta, svojstvenog razdoblju demokratskog života u istom kontekstu. U radu se nastoji uputiti na ključne razlike između tradicionalnog i suvremenog odgojitelja, a ujedno i na njihove srodnosti, kako bi se bolje razumjela očekivanja i kriteriji za procjenu uspješnosti djelovanja u aktualnoj odgojno- obrazovnoj djelatnosti. Tematizira se implicitna pedagogija kao odgojiteljeva subjektivna odgojno-obrazovna teorija te se ukazuje na opravdanost shvaćanja implicitne pedagogije kao ključnog konstrukta odgojno-obrazovnog koncepta. Također se upućuje i na važnost refleksivne prakse kao sastavnice odgojiteljeva profesionalnoga razvoja te se problematizira provedba akcijskih istraživanja kao instrumenta razvoja odgojiteljeve djelatnosti.

Keywords

suvremeni odgojitelj; implicitna pedagogija; akcijsko istraživanje

Hrčak ID:

247957

URI

https://hrcak.srce.hr/247957

Publication date:

16.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 4.150 *