Izlaganje sa skupa
Europska udruga novinskih agencija (EANA)
Erik Nylen
Sažetak
EANA je upisana u Trgovački registar u Bernu u Švicarskoj, kao neprofitna
udruga svojih članova. Utemeljena je prije 49 godina. Članice EANA-e su novinska
agencija iz 30 europskih zemalja. Hina je članica od 1993. Organizacijom seminara,
člancima u svojem mjesečniku Newsletteru i na druge načine EANA služi
kao profesionalni forum za razmjenu iskustava i znanja. Djelovanje EANA-e financira
se članarinom.
U ciljevima EANA-e ističe se da su novinske agencije koje djeluju u skladu s
načelima slobodnih medija i nepristranog izvještavanja, presudne za demokratsko
društvo.
Uvjereni smo da su takve agencije životno važne i za razvoj medijskog prostora
u kojem se građani mogu pouzdati u informacije o gospodarstvu, politici, sportu
i svemu drugome. Zato se i u Statutu EANA-e ističe da će agencija podupirati načela
slobode medija i nepristranog izvještavanja. Ističemo da novinska agencija
trebaju zdravo okruženje koje se temelji na slobodi medija, poštenoj tržišnoj utakmici
i jednostavnim i temeljnim pravilima djelovanja.
U dokumentu o razvoju EANA-e, koji je prihvatila Opća skupština, ističe se da
je u interesu EANA-e prihvatiti u članstvo agencije zemlje u pretvorbi i pomoći im
u njihovu nastojanju da razviju nepristrani servis vijesti temeljen na načelu slobode
medija.
Za novinsku agenciju, neprocjenjivo je važno pitanje pravne zaštite servisa
vijesti, čime se osigurava poslovno okruženje koje agencijama omogućuje obaviti
zadaće. Važnost toga povećana je tehnološkim promjenama, uključujući one koje su stvorile svijet bez granica. Bitno je da zakonska zaštita intelektualnog vlasništva
na svim razinama prizna intelektualni i financijski ulog koji su novinske
agencije učinile u prikupljanju svih vrsta vijesti. Neovlašteno korištenje servisa
vijesti potkopava poslovanje agencija.
Ključne riječi
EANA; novinske agencije u tranziciji; sloboda medija; intelektualno vlasništvo
Hrčak ID:
22968
URI
Datum izdavanja:
20.6.2006.
Posjeta: 2.073 *