Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2232-9080.2020.20.10.18

USPOREDBA MODELA KAPACITETA RAZLIČITIH TEORIJSKIH POSTAVKI NA PRIMJERU MALOG GRADSKOG KRUŽNOG RASKRIŽJA U GRADU MOSTARU

Danijela Maslać orcid id orcid.org/0000-0002-1391-5141 ; Sveučilište u Mostaru, Građevinski fakultet
Dražen Cvitanić ; Sveučilište u Splitu, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije


Puni tekst: hrvatski pdf 844 Kb

str. 18-28

preuzimanja: 380

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 855 Kb

str. 18-29

preuzimanja: 251

citiraj


Sažetak

U svijetu postoji veliki broj modela kapaciteta kružnih raskrižja koji su svrstani u tri ključne skupine: empirijski modeli, teoretski modeli i mikroskopski simulacijski modeli. U Bosni i Hercegovini i Republici Hrvatskoj ne postoji pravilnikom propisani model kapaciteta kružnih raskrižja. Teoretski modeli kapaciteta izvedeni su iz teorije prihvaćanja vremenskih praznina. Zbog određenih nedostataka teorije prihvaćanja vremenskih praznina Brilon i Wu uvode novi koncept za analizu kapaciteta nesemaforiziranih raskrižja, pa time i kružnih raskrižja, zasnovan na teoriji konflikata i teoriji repova (queuing theory). U ovom radu se analiziraju tri najčešće korištena modela kapaciteta kružnih raskrižja u svijetu (HCM, Akcelik, Brilon-Wu), s različitim teorijskim pozadinama, kako bi se usporedili s direktno mjerenim kapacitetom na terenu u lokalnim uvjetima u Bosni i Hercegovini i time uvidile razlike u rezultatima primjene.

Ključne riječi

kapacitet; kružna raskrižja; direktno mjerenje kapaciteta

Hrčak ID:

248483

URI

https://hrcak.srce.hr/248483

Datum izdavanja:

18.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.501 *