Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v27i3.1740
Socijalna integracija mladih u riziku od ispadanja iz sustava obrazovanja: rezultati slovenskog programa Projektno učenje mladih odraslih
Miloslav Poštrak
orcid.org/0000-0003-1108-5743
; Fakultet za socialno delo, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Natalija Žalec
; Andragoški center Slovenije, Ljubljana, Slovenija
Gordana Berc
orcid.org/0000-0002-4429-9652
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Za razumijevanje fenomena ispadanja učenika iz sustava obrazovanja važno je usmjeriti znanstveni i stručni interes prema shvaćanju životnog svijeta
tih mladih iz njihove perspektive. U tu svrhu koristan je koncept socijalne ranjivosti mladih u kojem se istražuju čimbenici rizika u različitim životnim
okolnostima mladih temeljem čega se razvijaju pristupi i programi usmjereni na preveniranje napuštanja obrazovanja, na rješavanje problema ispalih iz
obrazovnog sustava i nezaposlenih mladih. Program Projektno učenje mladih odraslih (PUM-O) ujedinjuje oba pristupa i baziran je na razvijanju individualiziranog, holističkog i strukturiranog načina rada s ranjivim mladima. Sastoji se od tri razine projektnih aktivnosti: izborne, individualne i interesne s ciljem razvijanja radnih navika, timskog rada, samopouzdanja i karijernih interesa radi reintegracije mladih u obrazovni sustav i uključivanje na tržište rada i u društvo. Program je aktivan 25 godina u Republici Sloveniji u koji je uključeno preko 1 370 mladih i financiran je sredstvima Europskog fonda za socijalni razvoj.
Ključne riječi
ranjivi mladi; ispadanje iz sustava obrazovanja; NEET populacija; projektno učenje mladih odraslih (PUM-O)
Hrčak ID:
248766
URI
Datum izdavanja:
21.12.2020.
Posjeta: 2.493 *