Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v27i3.1740

Socijalna integracija mladih u riziku od ispadanja iz sustava obrazovanja: rezultati slovenskog programa Projektno učenje mladih odraslih

Miloslav Poštrak orcid id orcid.org/0000-0003-1108-5743 ; Fakultet za socialno delo, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Natalija Žalec ; Andragoški center Slovenije, Ljubljana, Slovenija
Gordana Berc orcid id orcid.org/0000-0002-4429-9652 ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 350 Kb

str. 287-307

preuzimanja: 625

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 350 Kb

str. 308-308

preuzimanja: 453

citiraj


Sažetak

Za razumijevanje fenomena ispadanja učenika iz sustava obrazovanja važno je usmjeriti znanstveni i stručni interes prema shvaćanju životnog svijeta
tih mladih iz njihove perspektive. U tu svrhu koristan je koncept socijalne ranjivosti mladih u kojem se istražuju čimbenici rizika u različitim životnim
okolnostima mladih temeljem čega se razvijaju pristupi i programi usmjereni na preveniranje napuštanja obrazovanja, na rješavanje problema ispalih iz
obrazovnog sustava i nezaposlenih mladih. Program Projektno učenje mladih odraslih (PUM-O) ujedinjuje oba pristupa i baziran je na razvijanju individualiziranog, holističkog i strukturiranog načina rada s ranjivim mladima. Sastoji se od tri razine projektnih aktivnosti: izborne, individualne i interesne s ciljem razvijanja radnih navika, timskog rada, samopouzdanja i karijernih interesa radi reintegracije mladih u obrazovni sustav i uključivanje na tržište rada i u društvo. Program je aktivan 25 godina u Republici Sloveniji u koji je uključeno preko 1 370 mladih i financiran je sredstvima Europskog fonda za socijalni razvoj.

Ključne riječi

ranjivi mladi; ispadanje iz sustava obrazovanja; NEET populacija; projektno učenje mladih odraslih (PUM-O)

Hrčak ID:

248766

URI

https://hrcak.srce.hr/248766

Datum izdavanja:

21.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.493 *