Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1
Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta
Ivica Boljat
orcid.org/0000-0002-9410-418X
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Provedeno je istraživanje na uzorku od 2829 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola iz svih hrvatskih županija s ciljem otkrivanja njihove percepcije radnih uvjeta kao potencijalnih stresora i njihovoj povezanosti s motivacijom za rad, simptomima izgaranja i namjerom za napuštanje posla. Anketom su ispitani stavovi učitelja potaknuti Skaalvikovim istraživanjima. Faktorskom analizom dobiveni su vrlo slični rezultati. Dodana su i pitanja o opterećenju učitelja u online nastavi uzrokovanoj COVOD-19 pandemijom, o pritisku na samostalnost učitelja od strane ravnatelja i roditelja te o društvenom statusu učitelja. U radu se stavlja naglasak na analizu rezultata koji se odnose na 504 učitelja i nastavnika informatike, tehničke kulture i srodnih strukovnih predmeta. Pokazale su se razlike u stavovima s obzirom na spol, godine staža, razinu škole u kojoj su zaposleni, vrstu studija kojeg su završili te napredovanje učitelja. Kvalitativnom analizom komentara učitelja detektirali su se glavni izvori nezadovoljstva iz perspektive učitelja, kao i potpora ovakvim istraživanjima i nada da će rezultati utjecati na promjenu odnosa Ministarstva prema učiteljima.
Ključne riječi
motivacija učitelja; stres učitelja; izgaranje učitelja; zadovoljstvo poslom; zahtjevi posla
Hrčak ID:
249104
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 2.322 *