Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol56no102
Semiotika “treće snage”: MOST i performativna i vizualna dimenzija političkog života u postizbornom razdoblju u Hrvatskoj 2015. godine
Maciej Falski
orcid.org/0000-0002-5610-5608
; Post-Yugoslav Area Research Center, University of Warsaw
Sažetak
U ovom se članku analizira medijski prikaz pojma “treće snage” u području politike. Rad se bavi načinom na koji se pojam “treće snage” uprizoruje i vizualizira s ciljem stvaranja dojma o novosti i svježini agensa u utrci za moći. Slučaj Mosta, političke koalicije koja je dobila na važnosti na parlamentarnim izborima u Hrvatskoj 2015. godine, čini se posebno važnim i adekvatnim za navedenu analizu. U radu ne raspravljam o programima, političkim ciljevima ili vizijama glavnih političkih stranaka, nego dajem semiotičku analizu javne komunikacije. Posebno se bavim performativnim aspektima televizijskih emisija, organizacijom prostora gdje su se održavali pregovori i vizualnim odnosima među političkim dionicima. Televizijske emisije i čitav širi prostor javnog kontakta sagledat ću kao pozornicu, a djelovanja na tako shvaćenoj pozornici kao političku predstavu utemeljenu na scenariju koji može biti, ali nije nužno, svjestan i planiran. Iz navedene perspektive najzanimljivijim se ne čine planirani rasporedi prostora na sastanku ili u javnom obraćanju, nego nesvjesni kulturni obrasci koji imaju velik utjecaj na naše odluke, izbore i percepciju. Zaključno tvrdim da izborni uspjeh Mosta nije bio vezan isključivo uz njegov program nego i uz – ili ponajviše uz – njegovu performativnu politiku i konzistentno pozicioniranje kao novog igrača u političkom prostoru.
Ključne riječi
semiotika, performativna analiza, javna komunikacija, MOST, Božo Petrov, politički prostor
Hrčak ID:
221876
URI
Datum izdavanja:
1.7.2019.
Posjeta: 2.012 *