Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol55no202
Mješovite etničke i neetničke ekonomske strategije migranata poduzetnika u Zagrebu
Jasna Čapo
orcid.org/0000-0001-6181-2860
; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb
Petra Kelemen
orcid.org/0000-0002-3372-8175
; Department of Ethnology and Cultural Anthropology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Sažetak
Članak analizira male i srednje poduzetničke aktivnosti međunarodnih migranata u Zagrebu. Migrantski poslovni projekti u ugostiteljskom sektoru analiziraju se u odnosu prema mogućnostima i ograničenjima u lokalnom i nacionalnom kontekstu te u vezi s nastojanjima grada da se repozicionira u međunarodnim odnosima moći. Autorice pokazuju da dvojaka pozicija grada – kao nacionalne metropole koja kroz razvoj turističkoga sektora nastoji poboljšati svoj nizak položaj u međunarodnim okvirima – ima pozitivne učinke na ekonomsko upisivanje migranata. Ta pozicija grada migrantima nudi šansu za ispunjavanje praznih ekonomskih niša u uslužnom sektoru, čime sudjeluju u trenutnom turističkom boomu i zadovoljavaju povećanu potražnju za različitošću u tom sektoru. Članak pokazuje da lokalni kontekst, koji karakterizira manjak međunarodne različitosti i etničkih tržišta, ne rezultira stvaranjem “etničkih biznisa”. Ciljanom klijentelom, zaposlenima, socijalnim mrežama, smještanjem u središtu grada i planovima za ekspanziju poslova migrantski poslovni projekti koriste mješovite, etničke i neetničke, ekonomske strategije upisivanja u grad. Članak stoga naglašava ulogu koju u načinima upisivanja migranata u grad ima specifičan lokalni kontekst; u zagrebačkom slučaju važan dio toga konteksta su napori koje grad ulaže u poboljšanje svoje međunarodne pozicije.
Ključne riječi
međunarodni migranti, migrantsko poduzetništvo, ekonomsko umještanje, stvaranje grada, Zagreb
Hrčak ID:
213373
URI
Datum izdavanja:
19.12.2018.
Posjeta: 2.502 *