Review article
Projekt medijskog i informatičkog opismenjavanja u Europi: Primjer Slovenije
Karmen Erjavec
Abstract
Cilj rada je prikazati kritički pristup projektu medijskog i računalnog opismenjavanja
u Sloveniji. Članak je podijeljen u četiri dijela. U prvom dijelu
prikazana je komparativna analiza nastave o medijima i računalima devedesetih
u Europi. Projekt medijske pismenosti (media literacy) u Sloveniji procjenjuje
se drugom dijelu. U trećem dijelu, o projektu računalnog opismenjavanja
u Sloveniji raspravlja se usporedo s osnovama informacijske pismenosti koja
uključuje sposobnost pristupa, analize, kritičke procjene i proizvodnje različitih
medijskih oblika za novine, televiziju ili radio, računalo i ostale medije,
jednako kao i razvijanje vještina i prakse potrebne za aktivno sudjelovanje
građana u procesu demokracije. Četvrti dio analizira razloge zbog kojih project
računalnog opismenjavanja prevladava nad projektom medijskog opismenjavanja.
Između projekta medijskog i računalnog opismenjavanja, projekt računalnog
opismenjavanja ima veću podršku autoriteta, zato što je u skladu s općim
političkim i ekonomskim načelima vrijednosti u slovenskom društvu. Ovaj
članak upućuje na to da bi stručnjaci i kreatori školovanja za medije, trebali
pažljivo preispitati politiku medijskog opismenjavanja te dati jasnu podršku
cjelovitoj informacijskoj pismenosti.
Keywords
informacijska pismenost; obrazovanje za medije; obrazovni sustavi; Slovenija; Europa
Hrčak ID:
23349
URI
Publication date:
26.11.2002.
Visits: 2.750 *