Medijske studije, Vol. 11 No. 22, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.11.22.1
Emocionalizacija i privatizacija političke komunikacije na Facebooku : Faktori koji stimuliraju interakciju građana?
Milica Vučković
; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu
Tanja Oblak Črnič
; Fakultet društvenih znanosti, Sveučilište u Ljubljani
Sažetak
Društveni mediji su često optuživani kao jedan od glavnih stimulatora personalizacije političke komunikacija, a posljedično i kao jedan od faktora koji utječu na depolitizaciju suvremene politike. Ipak, personalizacija može potaknuti određene korisnike da više pažnje posvete političkim temama te da djeluju responsivnije prema personaliziranim političkim profilima. U ovom članku su prezentirani rezultati longitudinalne analize političke komunikacije Baracka Obame na njegovoj Facebook stranici. Istraživanje je pokušalo odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri je Obama putem Facebooka komunicirao političke teme, a u kojoj mjeri osobni profil, te ima li prisutnost emocija i referenci na privatni život u postovima određeni efekt na korisnike Facebooka, mjereno kroz broj lajkova, komentara i dijeljenja koje ti određeni postovi dobiju. Oslanjajući se na rezultate kvantitativne analize sadržaja koja je provedena na 2804 Facebook posta koji su objavljeni na Obaminoj stranici u razdoblju od 2008. do 2016., istraživanje je otkrilo kako je Obama svoju Facebook stranicu koristio prvenstveno za komuniciranje političkih tema, a tek onda i osobnog profila. Dok je personalizacija Obamine političke komunikacije na Facebooku predmet opširnije rasprave, ovo istraživanje potvrđuje kako postovi koji sadrže emocije i reference na privatni profil privlače veći broj odgovora (lajkova, komentara, dijeljenja) korisnika Facebooka od postova koji ne sadrže emocije ili reference na privatni profil.
Ključne riječi
personalizacija; emocionalizacija; društveni mediji; Barack Obama; analiza sadržaja; Facebook
Hrčak ID:
253368
URI
Datum izdavanja:
9.3.2021.
Posjeta: 2.345 *