Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.1

Emocionalizacija i privatizacija političke komunikacije na Facebooku : Faktori koji stimuliraju interakciju građana?

Milica Vučković ; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu
Tanja Oblak Črnič ; Fakultet društvenih znanosti, Sveučilište u Ljubljani


Puni tekst: engleski pdf 637 Kb

str. 3-23

preuzimanja: 537

citiraj


Sažetak

Društveni mediji su često optuživani kao jedan od glavnih stimulatora personalizacije političke ‏komunikacija, a posljedično i kao jedan od faktora koji utječu na depolitizaciju suvremene politike. Ipak,‏ personalizacija može potaknuti određene korisnike da više pažnje posvete političkim temama te da‏ djeluju responsivnije prema personaliziranim političkim profilima. U ovom članku su prezentirani rezultati‏ longitudinalne analize političke komunikacije Baracka Obame na njegovoj Facebook stranici. Istraživanje ‏je pokušalo odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri je Obama putem Facebooka komunicirao političke teme,‏ a u kojoj mjeri osobni profil, te ima li prisutnost emocija i referenci na privatni život u postovima određeni‏ efekt na korisnike Facebooka, mjereno kroz broj lajkova, komentara i dijeljenja koje ti određeni postovi‏ dobiju. Oslanjajući se na rezultate kvantitativne analize sadržaja koja je provedena na 2804 Facebook ‏posta koji su objavljeni na Obaminoj stranici u razdoblju od 2008. do 2016., istraživanje je otkrilo kako ‏je Obama svoju Facebook stranicu koristio prvenstveno za komuniciranje političkih tema, a tek onda i‏ osobnog profila. Dok je personalizacija Obamine političke komunikacije na Facebooku predmet opširnije‏ rasprave, ovo istraživanje potvrđuje kako postovi koji sadrže emocije i reference na privatni profil privlače‏ veći broj odgovora (lajkova, komentara, dijeljenja) korisnika Facebooka od postova koji ne sadrže emocije‏ ili reference na privatni profil.‏‏ ‏ ‏

Ključne riječi

personalizacija; emocionalizacija; društveni mediji; Barack Obama; analiza sadržaja; Facebook

Hrčak ID:

253368

URI

https://hrcak.srce.hr/253368

Datum izdavanja:

9.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.487 *