Medijske studije, Vol. 11 No. 22, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.11.22.3
Analiza sentimenta sirijskog sukoba na Twitteru
Danijela Lucić
orcid.org/0000-0002-5658-3220
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za sociologiju
Josip Katalinić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Tomislav Dokman
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak
Društveni mediji postali su bitna platforma za širenje ideja i interesa u društvenim sukobima. Za analizu sirijskog sukoba korištena je analiza sentimenta, kako bi se shvatilo na koji način sentiment oblikuje aktualno političko okruženje i utječe na znanje recipijenta. Rad ukazuje na važnost društvenih mreža, ali i na njihov potencijal u svrgavanju režima, kao i na sam proces radikalizacije. Autori predlažu nekoliko faza koje se mogu koristiti u analizi tweetova. Analiza sentimenta je korištena na treniranom skupu podataka kako bi se dobio uvid u tweetove različitih frakcija sirijskog sukoba. Odabrani tweetovi odnose se na raketni napadom 14. travnja 2018., kao i na dan nakon napada, 15. travnja 2018. Analizirani Twitter profili uključuju tri različite strane: pro-Assad, pro-Zapad i anti-Assad. Rezultati pokazuju da postoji stvarni sukob u društvenim medijima s ciljem utjecanja na ljudske emocije.
Ključne riječi
Sirijski sukob; Arapsko proljeće; napad na Siriju; Twitter; analiza sentimenta
Hrčak ID:
253375
URI
Datum izdavanja:
9.3.2021.
Posjeta: 2.221 *