Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.13112/PC.2021.5

Učiteljska percepcija simptoma impulzivnosti/hiperaktivnosti i nepažnje među učenicima osnovne škole u Hrvatskoj

Nataša Vlah
Sanja Skočić Mihić
Snježana Sekušak Galešev


Puni tekst: hrvatski pdf 360 Kb

str. 27-35

preuzimanja: 320

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 360 Kb

str. 27-35

preuzimanja: 156

citiraj


Sažetak

Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja simptoma impulzivnosti / hiperaktivnosti i nepažnje, spolne i dobne razlike te povezanost s akademskim i sociodemografskim obilježjima učenika i njihovih obitelji. Tako je 1.026-ero osnovnoškolskih nastavnika procjenjivalo 1.383-je učenika kod kojih su uočene poteškoće u ponašanju i emocijama u školskom okruženju. Vanderbiltova ljestvica za procjenu – Upitnik za učitelje primijenjena je za mjerenje impulzivnosti/hiperaktivnosti i nepažnje kako bi se indicirala pojavnost tih ponašanja kod selekcioniranih učenika. Učitelji su izvijestili da se impulzivnost/hiperaktivnost pojavljuje povremeno do često, dok se nepažnja pojavljuje često. Kao što je očekivano, impulzivnost/hiperaktivnost, kao i nepažnja, uočeni su češće kod dječaka i kod mlađih učenika nego kod djevojčica, osim kod nepažnje koja je podjednako zamijećena kod svih dječaka, bez obzira na dob. Impulzivnost/ hiperaktivnost i nepažnja su procijenjeni u manjoj mjeri kod djevojčica. Školovanje prema individualiziranom odgojno-obrazovnom planu je povezano sa simptomima impulzivnosti/hiperaktivnosti i nepažnje samo kod dječaka, dok su neka akademska i socijalnope- dagoška obilježja učenika i obitelji također povezana sa simptomima ADHD-a. Pravodobno prepoznavanje i rana dijagnostika mogu biti značajni u formiranju potpore u školi i obitelji kod učenika koji imaju poteškoće u ponašanju i emocijama.

Ključne riječi

ADHD; ŠKOLOVANJE UČITELJA; ŠKOLE

Hrčak ID:

253861

URI

https://hrcak.srce.hr/253861

Datum izdavanja:

17.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.065 *