Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Prethodno priopćenje
RIZIČNA PONAŠANJA UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA I DOŽIVLJAJ KVALITETE RAZREDNO-NASTAVNOG OZRAČJA
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Insititut za društvena istraživanja u Zagrebu
Meliha Bijedić
; Univerzitet u Tuzli
Sažetak
U ovom se radu provjerava hipoteza kako je doživljaj kvalitete
razredno-nastavnog ozračja statistički značajno ovisan o razini rizičnosti ponašanja učenika. Pretpostavili smo da učenici koji manifestiraju ponašanja višega rizika razredno-nastavno ozračje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 učenika srednjih škola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizičnosti njihova ponašanja. Na tim je skupinama ispitanika izvršena analiza varijanci
u odnosu na ljestvicu razredno-nastavnog ozračja. Rezultati su pokazali da učenici različitih razina rizičnosti ponašanja različito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozračja (jasnoća pravila ponašanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju kršenja školskih pravila, kvaliteta odnosa među učenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i
učenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zaključno, autorice upućuju na potrebu intenziviranja stručnoga rada s učenicima rizičnoga ponašanja u srednjim školama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih učenika u školsko okruženje, što bi urodilo višestrukim pozitivnim učincima (prevencija poremećaja u ponašanju, smanjivanje disciplinskih problema u školama i dr.).
Ključne riječi
rizična ponašanja; razredno-nastavno ozračje, srednje škole
Hrčak ID:
23548
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 6.738 *