Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.4.1.2

HOLIZAM ILI CENZURIZAM? KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULA ČETVRTOG MODULA ZDRAVSTVENOG ODGOJA

Lucija TOMAC orcid id orcid.org/0000-0002-2329-7068


Full text: croatian pdf 489 Kb

page 23-39

downloads: 317

cite


Abstract

Rad se bavi komparativnom analizom kurikula četvrtog modula Zdravstvenog odgoja pod
nazivom Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje, koji je na snazi bio u školskoj
godini 2012./2013. i kurikula međupredmetne teme Zdravlje, koji je na snagu stupio 2019. godine. Rad
problematizira razliku u koncepcijama kurikula, koja uključuje modularnu konceptualizaciju Zdravstvenog
odgoja i međupredmetnu obradu teme Zdravlje. Sadržajna analiza kurikula pokazala je da se oba kurikula
mogu kategorizirati u Tip 3 programa seksualne edukacije iako kurikul Spolne/rodne ravnopravnosti i
odgovornog spolnog ponašanja predstavlja bolji primjer Tipa 3. Također, sadržajna analiza argumentirala je
ubrajanje kurikula međupredmetne teme Zdravlje u generaciju proširenih programa, dok je kurikul Spolne/
rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja pripao generaciji teorijski utemeljenih programa.
Analiza je pokazala evidentan nedostatak rodnih tema u međupredmetnoj temi Zdravlje, koje čine jednu
od temeljnih karakteristika cjelovite seksualne edukacije, kao i dominantnu usmjerenost na tjelesne aspekte
seksualnosti. U slučaju Spolne/rodne ravnopravnosti i odgovornog spolnog ponašanja tematika ovog tipa je
zastupljenija i čini ga boljim primjerom kurikula koji teži istinskoj cjelovitoj seksualnoj edukaciji.

Keywords

cjelovita seksualna edukacija; četvrti modul; međupredmetna tema Zdravlje; Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje; Zdravstveni odgoj

Hrčak ID:

259430

URI

https://hrcak.srce.hr/259430

Publication date:

30.4.2021.

Visits: 799 *