Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22586/csp.v53i2.14993
Medijska pristranost? Izbori u Hrvatskoj 1990. u hrvatskom tisku
Tomislav Kardum
orcid.org/0000-0002-9445-9757
; Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se obrađuje praćenje predizborne kampanje prvih slobodnih izbora u Hrvatskoj u hrvatskom tisku. Autor je nastojao utvrditi je li postojala medijska pristranost u praćenju predizborne kampanje prvoga kruga parlamentarnih izbora 1990. u Hrvatskoj. Analizirano je na koji su način dnevnici (Vjesnik i Večernji list) i tjednici (Danas i ST) pisali o političkim strankama i koalicijama u promatranom razdoblju. Prvi cilj istraživanja bio je dokazati postoji li medijska pristranost, a drugi postoji li pluralizam medija nakon gotovo polustoljetnoga jednostranačkoga socijalističkog sustava. Pokazalo se da medijska pristranost postoji u svim promatranim medijima, ali se favorizirane i marginalizirane stranke razlikuju ovisno o promatranome mediju.
Ključne riječi
medijska pristranost; hrvatski izbori 1990.; tranzicija; medijski pluralizam; Hrvatska demokratska zajednica; Savez komunista Hrvatske – Stranka demokratskih promjena; Koalicija narodnog sporazuma,media bias; 1990 Croatian elections; transition; media pluralism; HDZ, SKH-SDP, KNS
Hrčak ID:
260457
URI
Datum izdavanja:
15.7.2021.
Posjeta: 2.110 *