Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.12.23.3

Gledanje videoigara: što potiče gledanje igranja videoigara na YouTubeu?

Urša Golob orcid id orcid.org/0000-0001-7782-0996 ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Medeja Kraševec ; Luna\TBWA
Tanja Oblak Črnič ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 552 Kb

str. 40-56

preuzimanja: 525

citiraj


Sažetak

Ovaj se znanstveni rad bavi fenomenom gledanja videa na YouTubeu koji prikazuju igranje videoigara. Studija ispituje što ljude potiče na gledanje igranja videoigara te koje zadovoljstvo u tome traže. Autori se pozivaju na teoriju koristi i nagrada (uses and gratifications theory – UGT) te se koriste kvalitativnom metodologijom. Autori su proveli tri online grupne rasprave sa 100 članova međunarodne gaming zajednice. Iako se u kao najvažiji motiv gledanja ističe atraktivnost igrača, važni su i drugi razlozi, poput promatranja i učenja, ali i zamjene za pravo igranje. Taj kvalitativni pristup omogućuje otkrivanje jedinstvenih aspekata motiva gledanja igranja videoigara na Youtubeu. Tako je u ovom radu identificirano pet različitih vrsta gledatelja – promatrač, izvođač, onaj koji bira, gledatelj i zamjena – pri čemu se svaki uključuje u gledanje videoigara zbog specifičnih motiva i pratećeg zadovoljstva.

Ključne riječi

gledanje igranja videoigara; gledanje; YouTube; platforme za igranje igara; teorija koristi i nagrada; digitalne igre

Hrčak ID:

260890

URI

https://hrcak.srce.hr/260890

Datum izdavanja:

23.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.497 *