Stručni rad
Anketni i stvarni rezultati izbora 2020.
Pavao Škoko Gavranović
orcid.org/0000-0001-7745-0745
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je analizirati javno dostupne podatke o popularnosti političkih stranaka u Hrvatskoj tijekom 2020. Najveći problem, kako vrijeme odmiče, predstavljaju mrežne stranice medija koji nažalost uklanjaju sadržaje vezane uz ankete te izvori postaju sve nedostupniji. Stoga je pozitivan element istraživanja to što se rezultate anketa evidentiralo u mjesecu u kojem su objavljivani. Na taj način materijali nastali u sklopu praćenja rezultata predstavljaju svojevrsnu arhivu.
Testirana je hipoteza o nemogućnosti anketa da adekvatno odrede snagu HDZ-a, a shodno tome i drugih stranaka. Uz ovo je testirana teza da je HDZ u prosjeku zakinut za 3% te je nastavno na to predložen model HDZ+3. Pokazalo se kako ankete ne mogu dobro odrediti snagu pojedinih stranaka te da bi model HDZ+3 funkcionirao. Premda ovaj model nije dao dramatično drugačije rezultate od uprosječenih anketnih projekcija, potvrđena je teza kako možemo nekritički dodati HDZ-u 3% te to neće negativno utjecati na kvalitetu projekcija mandata, dapače, ponešto će ih približiti stvarnim izbornim rezultatima.
Ključne riječi
izbori; ankete; javno mnijenje; Hrvatska; političke stranke
Hrčak ID:
261441
URI
Datum izdavanja:
31.8.2021.
Posjeta: 6.557 *