Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/pm.58.3.08

Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: akteri, strategije i “promjena koja ništa ne mijenja”

Nikola Buković orcid id orcid.org/0000-0002-1810-7506 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

str. 208-242

preuzimanja: 385

citiraj


Sažetak

Ovaj rad predstavlja testiranje eksplanatornog modela formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Nalazi su bazirani na podacima prikupljenim putem 17 dubinskih, polustrukturiranih intervjua s osobama koje su od hrvatske neovisnosti do danas bile uključene u relevantne procese formulacije te politike. Sudionici su regrutirani iz redova tijela središnje države, županija, političkih stranaka, udruga poslodavaca, sindikata te relevantnih međunarodnih organizacija. Temeljna teza ove analize – kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja i standarda provedbe – nalazi tek djelomično utemeljenje u nalazima. Iako u cjelini gledano akteri središnje države doista predstavljaju najmoćniju skupinu, dinamike između ključnih aktera uglavnom su strukturirane oko djelovanja dviju relativno stabilnih te kompetitivno orijentiranih koalicija: “obrazovne” i “gospodarske”. Pritom se dio aktera središnje države u većini procesa svrstava u jednu, a dio u drugu koaliciju.

Ključne riječi

strukovno obrazovanje; ustroj; akteri; formulacija; koalicije

Hrčak ID:

262801

URI

https://hrcak.srce.hr/262801

Datum izdavanja:

24.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.111 *