Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.6

Istraživački pristup kao suvremena nastava ili tek odmak od tradicionalne nastave? Mišljenja učitelja o istraživačkom pristupu u nastavi prirode i društva

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Karmen Vidas orcid id orcid.org/0000-0001-6871-0592 ; Osnovna škola Ivana Rabljanina, Rab, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 780 Kb

str. 147-175

preuzimanja: 568

citiraj


Sažetak

Istraživački pristup u nastavi Prirode i društva smatra se novim pristupom u učenju i poučavanju u osnovnoj školi. Međutim, pitamo se je li to doista tako. Zato je provedeno istraživanje s ciljem ispitivanja odgojno-obrazovne prakse učitelja razredne nastave u realizaciji istraživačkog pristupa u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom na uzorku 24 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Za potrebe istraživanja konstruiran je polustrukturiran intervju. Rezultati istraživanja uputili su na upoznatost učitelja s istraživačkim pristupom i njihovu motiviranost za njegovo provođenje u nastavi Prirode i društva. Dobiveni su rezultati također uputili na to da učitelji u velikoj mjeri smatraju da posjeduju određene kompetencije za njegovu implementaciju, a prilikom realizacije primjenjuju nastavne metode i nastavne oblike rada koji omogućuju veću aktivnost učenika. Zaključuje se da je potrebno dodatno educirati učitelje jer, iako je riječ o suvremenom pristupu, njegova realizacija još uvijek nije na očekivano zadovoljavajućoj razini i stoga on predstavlja tek prvi korak ka suvremenijoj nastavi u školama.

Ključne riječi

istraživački pristup, kompetencije, kurikul, motivacija, odgojno-obrazovna praksa

Hrčak ID:

263041

URI

https://hrcak.srce.hr/263041

Datum izdavanja:

28.9.2021.

Posjeta: 1.370 *