Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.11

Izazovi implementacije suradničkog učenja u inicijalnom obrazovanju učitelja

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Mario Vasilj orcid id orcid.org/0000-0002-1951-9609 ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 387 Kb

str. 343-369

preuzimanja: 274

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra koncept suradničkoga učenja i važnost obrazovanja budućih učitelja u razvoju kompetencija za njegovu implementaciju u nastavi. Cilj rada jest sadržajnom analizom relevantne literature ustvrditi jesu li dosadašnja istraživanja u dovoljnoj mjeri obuhvatila analizu kompetencija učitelja i studenata učiteljskih studija te uloge obrazovnih programa pri njihovu osposobljavanju za uspješnu primjenu suradničkoga učenja. Rezultati analize pokazuju kako je, zbog nedostatka odgovarajućih kompetencija učitelja za provedbu ove nastavne strategije, njezina primjena često zanemarena. Stoga se razvoj adekvatnih znanja, vještina i sposobnosti te pozitivnih uvjerenja budućih učitelja o suradničkom učenju mogu smatrati prioritetima njihova formalnoga obrazovanja. Ustvrđeno je kako su dosada provedena samo malobrojna istraživanja o stvarnim kompetencijama budućih učitelja za uspješnu primjenu ove nastavne strategije, a nedostaju i istraživanja o tome podupiru li programi učiteljskih studija na adekvatan način njihov razvoj. Stoga se u ovom radu zaključuje o potrebi poduzimanja istraživanja koja će omogućiti konkretniji uvid u postojeće stanje te potaknuti kvalitetnu i učestaliju primjenu suradničkoga učenja u nastavnoj praksi.

Ključne riječi

kompetencije za suradničko učenje, obrazovanje budućih učitelja, strategije poučavanja, studenti – budući učitelji, suradničko učenje

Hrčak ID:

263045

URI

https://hrcak.srce.hr/263045

Datum izdavanja:

28.9.2021.

Posjeta: 658 *