Izvorni znanstveni članak
INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA
Saša Puzić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 708 Kb
str. 373-389
preuzimanja: 3.032
citiraj
APA 6th Edition
Puzić, S. (2007). INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA. Metodika, 8 (15), 373-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
MLA 8th Edition
Puzić, Saša. "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA." Metodika, vol. 8, br. 15, 2007, str. 373-389. https://hrcak.srce.hr/index.php/24602. Citirano 18.12.2024.
Chicago 17th Edition
Puzić, Saša. "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA." Metodika 8, br. 15 (2007): 373-389. https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
Harvard
Puzić, S. (2007). 'INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA', Metodika, 8(15), str. 373-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602 (Datum pristupa: 18.12.2024.)
Vancouver
Puzić S. INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA. Metodika [Internet]. 2007 [pristupljeno 18.12.2024.];8(15):373-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
IEEE
S. Puzić, "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA", Metodika, vol.8, br. 15, str. 373-389, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602. [Citirano: 18.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 880 Kb
str. 390-407
preuzimanja: 2.005
citiraj
APA 6th Edition
Puzić, S. (2007). INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA. Metodika, 8 (15), 373-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
MLA 8th Edition
Puzić, Saša. "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA." Metodika, vol. 8, br. 15, 2007, str. 373-389. https://hrcak.srce.hr/index.php/24602. Citirano 18.12.2024.
Chicago 17th Edition
Puzić, Saša. "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA." Metodika 8, br. 15 (2007): 373-389. https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
Harvard
Puzić, S. (2007). 'INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA', Metodika, 8(15), str. 373-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602 (Datum pristupa: 18.12.2024.)
Vancouver
Puzić S. INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA. Metodika [Internet]. 2007 [pristupljeno 18.12.2024.];8(15):373-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602
IEEE
S. Puzić, "INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA", Metodika, vol.8, br. 15, str. 373-389, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/24602. [Citirano: 18.12.2024.]
Sažetak
U prvom dijelu analiziraju se najvažnije etape razvoja interkulturnog
obrazovanja te se razmatra teorijska pozadina ovoga specifi čno europskog
obrazovnog koncepta. Autor ukazuje na deklarativnu opredijeljenost europskih zemalja
za interkulturni pristup (prvenstveno kroz rad Vijeća Europe i drugih europskih
institucija), no istodobno i na njegovu nedovoljnu afi rmiranost u praksi,
što se, među ostalim, ogleda i u činjenici da (još) ne postoji zajednički europski
model interkulturnog obrazovanja. Polazeći od te konstatacije, u drugom se dijelu
analizira na koji se način, programski, u pojedinim zemljama, odnosno njihovim
nacionalnim kurikulumima, promiče kulturna raznolikost. Na temelju analize
elemenata interkulturnog obrazovanja u kurikulumima odabranih zemalja, autor
ističe različitost pojedinih pristupa te ih sažima u tri osnovna tipa: liberalni, multikulturni
i interkulturni. Prema autoru, dobivena tipologija potvrđuje tezu da su
interkulturne politike i dalje, u osnovi, nusproizvodi općih nacionalnih obrazovnih
i kulturnih politika.
Ključne riječi
interkulturno obrazovanje; multikulturno obrazovanje; identitet; jezik; kompenzacijsko obrazovanje; manjine; kulturna raznolikost; obrazovna politika
Hrčak ID:
24602
URI
https://hrcak.srce.hr/24602
Datum izdavanja:
10.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 7.895
*