Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA

Saša Puzić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 708 Kb

str. 373-389

preuzimanja: 3.032

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 880 Kb

str. 390-407

preuzimanja: 2.005

citiraj


Sažetak

U prvom dijelu analiziraju se najvažnije etape razvoja interkulturnog
obrazovanja te se razmatra teorijska pozadina ovoga specifi čno europskog
obrazovnog koncepta. Autor ukazuje na deklarativnu opredijeljenost europskih zemalja
za interkulturni pristup (prvenstveno kroz rad Vijeća Europe i drugih europskih
institucija), no istodobno i na njegovu nedovoljnu afi rmiranost u praksi,
što se, među ostalim, ogleda i u činjenici da (još) ne postoji zajednički europski
model interkulturnog obrazovanja. Polazeći od te konstatacije, u drugom se dijelu
analizira na koji se način, programski, u pojedinim zemljama, odnosno njihovim
nacionalnim kurikulumima, promiče kulturna raznolikost. Na temelju analize
elemenata interkulturnog obrazovanja u kurikulumima odabranih zemalja, autor
ističe različitost pojedinih pristupa te ih sažima u tri osnovna tipa: liberalni, multikulturni
i interkulturni. Prema autoru, dobivena tipologija potvrđuje tezu da su
interkulturne politike i dalje, u osnovi, nusproizvodi općih nacionalnih obrazovnih
i kulturnih politika.

Ključne riječi

interkulturno obrazovanje; multikulturno obrazovanje; identitet; jezik; kompenzacijsko obrazovanje; manjine; kulturna raznolikost; obrazovna politika

Hrčak ID:

24602

URI

https://hrcak.srce.hr/24602

Datum izdavanja:

10.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.895 *