Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/zrffs.14.4
Učeničke predodžbe o vrjednovanju srednjoškolskih nastavnika s naglaskom na predmet Engleski jezik
Tania Blažević
orcid.org/0000-0003-1082-6378
; Sveučilište u Splitu, Pravni fakultet
Mara Ruža Blažević
orcid.org/0000-0002-6068-0445
; Sveučilište u Splitu, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje
Sažetak
Ovaj je rad usredotočen na učeničke predodžbe o pravdenosti vrjednovanja u trima srednjoškolskim predmetima na temelju provedenoga istraživanja koje ispituje utjecaj nastavničkoga ocjenjivanja na učeničke predodžbe o pravednosti ocjenjivanja u srednjoškolskome sustavu obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Provedeno istraživanje ujedno je kvantitativno i kvalitativno. Dakle, ono je bilo namijenjeno kao empirijsko, mjereći učeničke predodžbe, i kvazietnografsko, interpretirajući ove predodžbe razumijevanjem konteksta. Učeničkim anketama, na temelju uzorka 330 učenika, intervjuima s nastavnicima, na temelju uzorka 12 nastavnika, i analizama nastavnikove dokumentacije za vrjednovanje koristilo se sa svrhom prikupljanja podataka, koji su kasnije analizirani unutar studija slučaja koje su predstavljale pojedinoga nastavnika s dvama razredima učenika koji uče određeni predmet. Dva srednjoškolska razreda koji uče predmete Biologija, Hrvatski jezik i Engleski jezik, kao strani jezik, predstavljaju uzorak skupine. Od ovih se učenika zatražilo ispunjavanje upitnika koji je sadržavao čestice odgovora po Likertovoj ljestvici na temelju SPAQ-a (Upitnik o učeničkim predodžbama o vrjednovanju) i pitanja otvorena tipa na temelju upitnika razvijena u CSaLT-u (Centar za obrazovne tehnologije i tehnologije učenja). SPAQ čestice doprinose pet ljestvica. Nastavnike navedenih učenika intervjuiralo se i zatražilo dokumentaciju koja pokazuje načine vrjednovanja učenika u ovim trima predmetima. Istraživanje je pokazalo razlike među nastavničkim odgovorima i predmetima te razlike među učeničkim odgovorima u različitim razredima istoga nastavnika, što vjerojatno upućuje na ulogu čimbenika nastavnikovih crta ličnosti. Ovo istraživanje također otkriva kako su među trima istraženim srednjoškolskim predmetima učeničke predodžbe o predmetu Engleski jezik procijenjene najpozitivnijima u uzorkovanoj skupini učenika.
Ključne riječi
dosljednost; engleski kao drugi jezik; pravednost; učeničke predodžbe; vrjednovanje
Hrčak ID:
267509
URI
Datum izdavanja:
17.12.2021.
Posjeta: 1.224 *