Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/aa.3558

Igor Zidić u sarajevskom Izrazu (1962.)

Dragan Čihorić orcid id orcid.org/0000-0001-9635-4580 ; Akademija likovnih umetnosti u Trebinju,


Puni tekst: hrvatski pdf 292 Kb

str. 399-412

preuzimanja: 163

citiraj


Sažetak

Igor Zidić, u nakani da kritički replicira institucionaliziranoj konzervativnosti hrvatskih ranih šezdesetih, u sarajevskom Izrazu publicirao je dva osvrta: o američkom akcijskom slikarstvu (ožujak 1962.), te o aktualnom djelu Frana Šimunovića (listopad 1962.). Bazirani na ideji zaborava, inzistirali su na drukčijim umjetničkim i socijalnim posljedicama. Zidić je slijedio tragove Harolda Rosenberga i njegovo razumijevanje modernističke geneze i pratećih konzekvencija. Tragajući za točkom oslonca koja bi u sebi objedinila modernistički ekskluzivitet i lokalno producirane okolnosti, zaustavio se pred aktualnim Šimunovićevim djelom. Pred izdvojenim kamenom kao dokazom do koje je razine apstrahiranje na hrvatskoj likovnoj sceni moglo dohvatiti. Ipak, u Zidićevu slučaju sve analogije i svako pozivanje na okolnosti šire postavljene modernosti nisu pomogle u impliciranoj nakani da u bosanskohercegovačkom ambijentu nađe odgovarajućeg sugovornika. Konzervativne inhibicije bile su izraženije, te je, osim svjedočanstva o kratkotrajnom sukobu s Babićevim tezama, nastup Igora Zidića ostao sakriven na margini općeg povijesnog interesa.

Ključne riječi

Igor Zidić; Ljubo Babić; Izraz; Arshile Gorky; modernizam; kamen

Hrčak ID:

269675

URI

https://hrcak.srce.hr/269675

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 831 *