Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.24141/1/8/1/3
Sustav obrazovanja na daljinu u fizioterapiji i rehabilitaciji u Turskoj i Hrvatskoj
Filiz Can
; Hacettepe University Faculty of Physical Therapy and Rehabilitation, Ankara, Turkey
Snježana Schuster
orcid.org/0000-0002-7811-9939
; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Katedra za fizioterapiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Obrazovanje na daljinu, koje se posljednjih godina primjenjivalo kao oblik obrazovanja, postalo je važnije s utjecajem pandemije izazvane virusom SARS-CoV-2 u cijelom svijetu. U Turskoj se od 23. ožujka 2019. zbog pandemije postupno primjenjivalo obrazovanje na daljinu na svim obrazovnim razinama, uključujući fakultete za fizioterapiju i rehabilitaciju na sveučilištima. Na Sveučilištu za obrazovanje na daljinu u Turskoj postoje 123 jedinice. 87,5 % studenata mišljenja je da je učinkovitost obrazovanja na daljinu niska, posebno u praktičnoj nastavi, dok 9,7 % studenata preferira obrazovanje na daljinu. Studenti smatraju najmanjim doprinos nastave na daljinu u području vještina i profesionalne prakse. Prvi slučaj infekcije virusom SARS-CoV-2 u Hrvatskoj potvrđen je 25. veljače 2020. U istraživanju koje su Puljak i suradnici proveli o mišljenjima sveučilišnih studenata zdravstvenih znanosti, mnogi studenti nisu izrazili zabrinutost zbog nedostatka praktične nastave, izražavajući mišljenja da se to može nadoknaditi kad počnu raditi. Većina studenata mišljenja je da bi u budućnosti trebalo kombinirali klasičnu nastavu i e-učenje (N = 1403; 55,7 %). Dobiveni rezultati otvaraju pitanja percepcije studenata o važnosti praktične nastave tijekom sveučilišnog studija. Sustav obrazovanja na daljinu u području fizioterapije i rehabilitacije u Turskoj i Hrvatskoj utjecat će na revidiranje kurikuluma i primjenu kombiniranog modela učenja (engl. blended learning) koji se naziva i integriranim sustavom učenja.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; obrazovanje na daljinu; fizioterapija; Turska; Hrvatska
Hrčak ID:
271932
URI
Datum izdavanja:
3.2.2022.
Posjeta: 1.396 *