Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/8/1/6

Primjena modela DENTALQUAL u mjerenju zadovoljstva domaćih dentalnih turista u vrijeme pandemije bolesti COVID-19

Dora Rašan ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Lovro Rašan ; Odjel za biotehnologiju, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 145 Kb

str. 57-65

preuzimanja: 333

citiraj


Sažetak

Uvod: Ekspanzivnim razvojem dentalnog turizma u Hrvatskoj javila se potreba za ispitivanjem kvalitete dentalnih usluga i zadovoljstva turista u cilju poboljšanja i unaprjeđenja postojećih usluga.

Cilj i metode: Cilj ovog rada bio je istražiti i analizirati percepciju dentalnih turista o kvaliteti dentalnih usluga i analizirati njihovo sveukupno zadovoljstvo. Mjerni instrument primijenjen u ovom istraživanju bio je modificirani model DENTALQUAL.

Rezultati: Rezultatima provedenoga empirijskog istraživanja utvrđeno je da ispitanici posjeduju visoka očekivanja o kvaliteti dentalnih usluga (4,65). S obzirom na percipiranu kvalitetu usluga, ukupna prosječna ocjena percepcije pružene dentalne usluge iznosi 4,50, što ukazuje na prisutnost negativnog SERVQUAL jaza (–0,15). Ispitanicima je najvažnija čistoća i urednost interijera i instrumenata (4,97), a najnezadovoljniji su odnosom doktora dentalne medicine prema savjetovanju pacijenata o načinima sprječavanja drugih bolesti (–0,52). Ukupno zadovoljstvo pruženom uslugom ispitanici vrednuju s visokih 4,47.

Zaključak: Istraživanje kvalitete i zadovoljstva turista pruženom dentalnom uslugom bitno je za razvoj dentalnog turizma u Hrvatskoj te se izračun SERVQUAL jaza pokazao kao efektivan model istraživanja.

Ključne riječi

model SERVQUAL; dentalni turizam; kvaliteta usluga; COVID - 19; statistička analiza

Hrčak ID:

271953

URI

https://hrcak.srce.hr/271953

Datum izdavanja:

3.2.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.395 *