Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2021.1.2.29

Komparativna analiza modela planiranja u odnosima s javnošću

Ornela Leko ; Sveučilište u Mostaru


Puni tekst: hrvatski pdf 404 Kb

str. 29-43

preuzimanja: 590

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 172 Kb

str. 43-43

preuzimanja: 17

citiraj


Sažetak

Odnosi s javnošću društvena su znanost kojoj je cilj uspostavljanje komunikacije između organizacije i njezinih interesno-utjecajnih skupina. Radi održavanja dobrih odnosa između organizacije i
njezinih interesno-utjecajnih skupina važno je znati planirati. Planiranje je vrh piramide u kojoj su ciljevi važna odredišna točka prema kojima su usmjerene sve aktivnosti. Planiranje je zahtjevan i važan posao za organizaciju. Njime se može smanjiti nesigurnost poslovnoga okružja i bolje upravljati poslovnim rizicima. Teoretičari su tijekom povijesti razvili više modela planiranja u odnosima s javnošću. Organizacije odabiru onaj model koji najbolje odgovara njihovu poslovanju, ovisno o vrsti aktivnosti koju planiraju provesti i potrebi u danome trenutku. U ovome radu detaljno su analizirana dva modela planiranja: Cutlip i sur. model planiranja i Gregory model planiranja. Razlog detaljnije analize ovih dvaju modela jest njihova široka primjena u odnosima s javnošću pri provođenju kratkoročnih komunikacijskih planova. Uspoređujući ključne faze u procesu planiranja, vidljivo je kako oba analizirana modela u svojoj osnovi zadržavaju elemente iskonskoga modela planiranja RACE.
Koncept otvorenoga sustava, koji oba autora zagovaraju, temelj je njihove sličnosti. Oba modela planiranja u svome konceptu ističu važnost pomno odabranih strategija, iza kojih dolazi primjena odgovarajućih taktika koje vode prema ostvarenju zadanih ciljeva. Organizacije koje učinkovito koriste
strateški pristup upravljanja i planiranja na tržištu imaju ispunjen glavni preduvjet za poslovni rast.

Ključne riječi

odnosi s javnošću, strategija, modeli planiranja

Hrčak ID:

272221

URI

https://hrcak.srce.hr/272221

Datum izdavanja:

30.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 919 *