Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.2478cjf-2022-0002
ZNANJE I PERCEPCIJA POTROŠAČA REPUBLIKE HRVATSKE O SVJEŽOJ RIBI IZ EKOLOŠKOG UZGOJA
Marina Ferfolja
; University of Zagreb Faculty of Agriculture
Marija Cerjak
orcid.org/0000-0003-0696-4364
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Daniel Matulić
orcid.org/0000-0002-2724-8407
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Department of Fisheries, Apiculture, Wildlife Management and Special Zoology
Marina Tomić Maksan
orcid.org/0000-0002-4026-9173
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Sažetak
S rastom svijesti potrošača o utjecaju hrane na zdravlje javlja se trend porasta konzumacije svježe ribe. Istovremeno na suvremenom tržištu raste potražnja za ekološkom hranom. Iako se u ekološkoj proizvodnji u Europi najviše uzgajaju voće, povrće i orašasti plodovi, raste i proizvodnja ribe iz ekološkog uzgoja. Stoga je glavni cilj rada ispitati znanje hrvatskih potrošača i njihovu percepciju o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja. On-line i osobno anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 303 ispitanika. Analiza podataka (jednovarijatna i dvovarijatna) provedena je u statističkom programu SPSS. Većina potrošača ima srednje i nisko subjektivno znanje o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja, dok je objektivno znanje o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja nisko. Samo je polovica potrošača svjesna da mogu kupiti svježu ribu iz ekološkog uzgoja na domaćem tržištu. Polovica potrošača je kušala ranije svježu ribu iz ekološkog uzgoja, a polovica njih je spremna platiti veću cijenu za svježu ribu iz ekološkog uzgoja. U odnosu na svježu ribu iz konvencionalnog uzgoja, ispitanici smatraju svježu ribu iz ekološkog uzgoja zdravijom, ukusnijom i manje masnom, ali skupljom i manje dostupnom.
Ključne riječi
svježa riba; ekološki uzgoj ribe; potrošači; anketa
Hrčak ID:
272386
URI
Datum izdavanja:
14.2.2022.
Posjeta: 1.612 *