Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Mediji u razvoju kritičkog mišljenja djece

Mirela Bedeniković Lež ; Osnovna škola "Klinča Sela", Klinča Sela
Sanja Šušnjara Raić ; Osnovna škola "Klinča Sela", Klinča Sela


Puni tekst: hrvatski pdf 240 Kb

str. 127-139

preuzimanja: 722

citiraj


Sažetak

Medijska kultura kao socijalizacijski faktor nužno pretpostavlja prisutnost medijskog odgoja i obrazovanja putem kojeg primatelji savjesno, svjesno i odgovorno kritički promišljaju medijske sadržaje kojima su svakodnevno izloženi. Glavni cilj medijskog obrazovanja je pomoći djeci i mladima razviti kritički stav prema medijima kako bi bili sposobni donijeti vlastitu odluku na temelju dostupnih informacija. Tako se izgrađuju umovi koji će biti kritični, koji neće potvrđivati i prihvaćati sve što im je ponuđeno, nego promišljati o samom sebi i svijetu u kojem žive (Ćurko,
2014). Dakako, za to trebaju postojati uvjeti. Djeca uče kritički promišljati svakodnevno, u obitelji i u školi. No, budući da je obiteljska sredina djetetu predodređena i ne mora mu ili pak ne može pružiti sve potrebne uvjete za razvoj kritičkog mišljenja, škola je mjesto koje treba dati najveću moguću podršku u ostvarenju toga cilja.

Ključne riječi

mediji; kritičko mišljenje; odgoj i obrazovanje; medijska pedagogija

Hrčak ID:

272583

URI

https://hrcak.srce.hr/272583

Datum izdavanja:

1.2.2022.

Posjeta: 1.379 *