Politehnika i dizajn, Vol. 10 No. 1, 2022.
Stručni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2022-10-1-07
IMPLEMENTACIJA GAMIFIKACIJE NA PREDMETU PROGRAMIRANJE WEB APLIKACIJA
Petar Osterman
orcid.org/0000-0002-8602-2627
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Alen Šimec
orcid.org/0000-0001-6715-861X
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Angažiranost i motiviranost studenata u nastavi pokazalo se kao važan dio njihovog obrazovanja, koji dovodi do pozitivnog utjecaja na ishode učenja. Ovim istraživanjem tražio se odgovor postoji li razlika u rezultatima studenata u klasičnoj nastavi korištenjem sustava za upravljanje učenjem (eng. learning management systems) i studenata koji sudjeluju u gamificiranoj nastavi unutar istog sustava. Kao sredstvo za poboljšanje angažiranosti i motiviranosti studenata izabrana je gamifikacija, jer se metode i elementi gamifikacije jednostavno i dobro mogu uklopiti u bilo koji sustav za upravljanjem učenjem. U slučaju ovog istraživanja koristio se Moodle, iz razloga jer postoji veći broj dodataka koji se mogu koristiti za gamifikaciju. U studiji korištena je metodologija eksperimentalnog istraživanja rezultata studenata na kolegiju Programiranje web aplikacija kroz dvije akademske godine, 2017/2018 i 2018/2019. Dobiveni Rezultati studenata podvrgnuti su statističkim analizama korištenjem t-testova kako bi se procijenilo postoji li značajnija razlika između srednjih vrijednosti. Rezultati su pokazali da gamifikacija pozitivno utječe na zadovoljstvo studenata, ali i na povećanje motivacije prilikom izvršavanja zadataka, što je na kraju imalo za rezultat i bolje ocjene od studenata prethodne godine.
Ključne riječi
Gamifikacija; online učenje; Moodle
Hrčak ID:
275256
URI
Datum izdavanja:
7.3.2022.
Posjeta: 1.135 *