Nursing journal, Vol. 27 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.27.1.6
Kognitivno-emocionalna regulacija stresa kod roditelja djece s teškoćama u razvoju
Radoslav Kosić
orcid.org/0000-0003-3691-8684
; Klinički Bolnički centar Rijeka, Klinika za pedijatriju, Istarska 43, 51 000 Rijeka, Republika Hrvatska
Anita Žilić
; Fakultet zdravstvenih studija Rijeka, Sveučilište Rijeka, Viktora cara Emina 5, 51 000 Rijeka, Republika Hrvatska
Sažetak
Uvod: Većina roditelja ima uobičajena očekivanja da im je dijete zdravo, stoga kada se suoče s izazovom roditeljstva djeteta s teškoćama u razvoju, razumljivo je očekivati da će to imati utjecaj na sve aspekte njihova života.
Cilj istraživanja: Glavni cilj istraživanja bio je ispitati kognitivno-emocionalnu regulaciju stresa kod roditelja djece s teškoćama u razvoju i roditelja djece tipičnog razvoja.
Materijal i metode: Ukupno je sudjelovalo 80 roditelja, od toga 40 roditelja koji imaju djecu s teškoćama u razvoju i 40 roditelja djece tipičnog razvoja. Koristili su se: Upitnik o sociodemografskim podacima i Upitnik kognitivne emocionalne regulacije.
Rezultati: Nije pronađena razlika između varijabli obrazovanja i bračnog statusa roditelja. Kod roditelja djece s teškoćama u razvoju veća je nezaposlenost. Roditelji djece tipičnog razvoja više se samookrivljuju, no svoje fizičko i psihičko zdravlje procjenjuju boljim.
Zaključak: Roditelji djece s teškoćama u razvoju imaju slabiju kognitivno-emocionalnu regulaciju stresa u odnosu na roditelje djece tipičnog razvoja.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju; roditelji; stres; suočavanje
Hrčak ID:
275266
URI
Datum izdavanja:
14.4.2022.
Posjeta: 1.624 *