Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22572/mi.28.1.2

Između negiranja i „celebritizacije“: praćenje klimatskih promjena u slovenskim i hrvatskim online medijima

Vesna Kalajžić ; Department of Tourism and Communication Studies, University of Zadar
Marijana Ražnjević Zdrilić ; Department of Tourism and Communication Studies, University of Zadar
Dejan Jontes ; Department of Media and Communication Studies, Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 369 Kb

str. 31-53

preuzimanja: 327

citiraj


Sažetak

Fenomen globalnog zagrijavanja i posljedice tog procesa izazovi su u današnjem modernom društvu. Ovaj rad motiviran je problematikom i medijskim napisima o klimatskim štrajkovima koji su se dogodili diljem svijeta u 2019. godini i UN-ovim Summitom o klimatskim akcijama, koji se odvijao u rujnu iste godine u New Yorku. Posebnu medijsku pažnju izazvala je švedska klimatska aktivistica Greta Thunberg čiji je nastup na Summitu izazvao poseban interes medija diljem svijeta. Cilj rada je istražiti medijsku sliku klimatskih promjena u hrvatskim i slovenskim online medijima. Prema kriteriju praćenja čitanosti online portala (Alexa.com) istraživanje je uključilo hrvatske online portale: 24sata.hr, Index.hr, Net.hr, Narod.hr, Vecernji.hr. Net.hr, te slovenske online portale: 24ur.com, nova 24TV, SIOL.net, Slovenske novice, Svet24, TV SLO. U radu je primijenjena metoda kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja. Istraživački korpus obuhvatio je 194 članka, od kojih je 136 objavljeno u hrvatskim, a 58 u slovenskim online medijima. U fokusu istraživanja su opseg izvještavanja o klimatskim promjenama, identifikacija glavnih tema i stavova te pitanje „celebritizacije“ samog problema. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje značajne razlike u prezentaciji pitanja klimatskih promjena s obzirom na slovenske i hrvatske online medije, posebno s obzirom na prezentaciju aktivizma Grete Thunberg.

Ključne riječi

klimatske promjene; usporedna analiza sadržaja; tekstualna analiza; „celebritizacija“; internetski mediji; Hrvatska; Slovenija

Hrčak ID:

277672

URI

https://hrcak.srce.hr/277672

Datum izdavanja:

10.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 975 *