Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.2

ULOGA KONTROLINGA U VRIJEME KORONA KRIZE: PERCEPCIJA ZAPOSLENIH

Vlasta Roška orcid id orcid.org/0000-0002-6134-9068 ; Libertas International University, Faculty for International Business and Economics, Zagreb, Croatia
Vesna Sesar orcid id orcid.org/0000-0002-4447-9485 ; University North, Koprivnica, Department of Logistics and Sustainable Mobility, Koprivnica, Croatia
Anđelka Buneta orcid id orcid.org/0000-0002-5578-3810 ; Libertas International University, Faculty for International Business and Economics, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 498 Kb

str. 21-36

preuzimanja: 388

citiraj


Sažetak

Kontroling predstavlja krvotok poduzeća i u vrijeme krize dolazi do izražaja, budući da menadžment teži kvalitetnim informacijama za donošenje ispravnih odluka u neizvjesnim uvjetima. Te kvalitetne odluke proizlaze iz zajedničke suradnje između dobro obrazovanih kontrolera koji mogu razviti prava rješenja i menadžera koji su usmjereni na ciljeve i kojima su ta rješenja potrebna odmah. Ta je potreba naglašenija u doba korona krize jer se ništa slično dosad nije dogodilo. Autori rada ispituju percepciju ispitanika o doprinosu kontrolinga u omogućavanju opstanka poduzeća u vrijeme korona krize povećanjem učinkovitosti poslovnih procesa, preusmjeravanjem poslovanja i prilagodbom strategije što je omogućilo održavanje i stabilizaciju poslovanja u prvim danima korona krize i tijekom djelomičnog zatvaranja u Hrvatskoj. Za testiranje postavljenih hipoteza korištena je deskriptivna statistika i Kruskal-Wallis H test na uzorku od 180 poduzeća u Hrvatskoj. Statistički značajna povezanost potvrđena je između uloge kontrolinga: i) u povećanju učinkovitosti poslovanja;
ii) u preusmjeravanju poslovnih procesa; iii) u prilagodbi poslovne strategije. Svi zaposlenici s različitih hijerarhijskih razina svjesni su doprinosa i učinkovitosti kontrolinga u korona krizi. Ovo istraživanje temelj je za daljnja istraživanja uloge kontrolinga u vrijeme kriza.

Ključne riječi

korona kriza; učinkovitost poslovanja; kontroling; menadžment; prilagodba strategije

Hrčak ID:

277773

URI

https://hrcak.srce.hr/277773

Datum izdavanja:

20.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.523 *