Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.5
ISTRAŽIVANJE UČINKOVITOSTI KONTINUIRANOG ONLINE SUMATIVNOG VREDNOVANJA U STEM KOLEGIJU STRUČNOGA STUDIJA
Gordan Đurović
orcid.org/0000-0003-1507-6377
; University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Martina Holenko Dlab
orcid.org/0000-0003-4550-9268
; University of Rijeka, Faculty of Informatics and Digital Technologies, Rijeka, Croatia
Nataša Hoić-Božić
orcid.org/0000-0002-9822-0313
; University of Rijeka, Faculty of Informatics and Digital Technologies, Rijeka, Croatia
Sažetak
Postoji relativno malen obim rezultata istraživanja kontinuiranog sumativnog vrednovanja i njegovog pozitivnog utjecaja na rad studenata i nastavnika. Razvoj digitalnih alata koji smanjuju opterećenje nastavnika omogućio je provođenje daljnjih istraživanja koja se mogu provoditi u stvarnom obrazovnom okruženju. Rezultati istraživanja koji su prikazani u ovom članku namijenjeni su proširivanju razumijevanja pozitivnih utjecaja intenzivnih kontinuiranih online vrednovanja
na studente. Kao metodologija za predstavljeno istraživanje korišteno je istraživanje temeljeno na dizajnu (DBR). Parametri eksperimenta modificirani su tijekom trajanja eksperimenta u skladu s DBR pristupom te su promjene zasnovane na povratnim informacijama dobivenim od studenata i nastavnika tijekom provođenja eksperimenta. U eksperimentu su sudjelovale tri uzastopne generacije studenata stručnog preddiplomskog studija (ukupno 88 studenata). Rezultati provedenog eksperimenta su pokazali da je uvedeno intenzivno kontinuirano online vrednovanje motiviralo
studente tijekom semestra te posljedično dovelo do većeg broja studenata koji su ostvarili ishode učenja. Temeljem toga može se izvesti zaključak da intenzivno kontinuirano online vrednovanje može imati pozitivan utjecaj na proces ostvarivanja ishoda učenja. Ako se pravilno implementira, navedeni pristup može pomoći nastavnicima i studentima da kontinuirano prilagođavaju svoje aktivnosti tijekom semestra kako bi odgovorili na specifične izazove procesa poučavanja i učenja.
Ključne riječi
kontinuirano vrednovanje; STEM obrazovanje; ELARS
Hrčak ID:
277776
URI
Datum izdavanja:
20.5.2022.
Posjeta: 1.403 *