Pregledni rad
https://doi.org/10.31823/d.30.1.7
Utjecaj glazbenoga obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djeteta
Lidija Nikolić
orcid.org/0000-0003-0360-0469
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sanja Ruškan
; Osnovna škola Franje Krežme, Osijek, Hrvatska
Sažetak
U radu se iznosi pregled istraživanja učinaka glazbenoga obrazovanja na socijal-no-emocionalni razvoj djece predškolske i rane školske dobi. Na temelju dosadašnjih istra-živanja iznose se spoznaje o prirodi veze između glazbenoga obrazovanja i socijalno-emocionalnoga razvoja. Analiza 15 empirijskih istraživanja pokazala je kako uključenost djece u grupne oblike glazbenoga obrazovanja pozitivno utječe na njihov socijalno-emocionalni razvoj. Međutim različite metodologije provedenih istraživanja otežavaju objašnjavanje rezultata te indukciju zaključaka u odnosu na oblik glazbenoga obrazovanja, kao i na socijalno-emocionalne učinke koji su zabilježeni u pojedinim istraživanjima.
Ključne riječi
agresivno ponašanje; empatija; glazbeno obrazovanje; samopoštovanje; samoregulacija; skupno muziciranje; socijalno-emocionalne kompetencije; socijalno-emocionalni razvoj; prosocijalno ponašanje
Hrčak ID:
278092
URI
Datum izdavanja:
26.5.2022.
Posjeta: 1.905 *