Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Komunikacijski model kampanje »Međimurje daje više«, s ciljem smanjenja negativnih utjecaja pandemije COVID 19 virusa na turističke rezultate Međimurske županije

Vesna Haluga orcid id orcid.org/0000-0003-1524-5169 ; Sveučilište Sjever
Nikša Sviličić ; Sveučilište Sjever
Rudi Grula ; Turistička zajednica Međimurske županije, Čakovec


Puni tekst: engleski pdf 556 Kb

str. 148-161

preuzimanja: 114

citiraj


Sažetak

Rad se tematizira komunikacijski model i rezultate postignute kampanjom »Međimurje daje više« vođene s ciljem smanjenja negativnih ekonomskih posljedica pandemije bolesti COVID 19 virusa na turističke rezultate Međimurske županije od 15.6.2020. do 15.9.2020. Problematiziraju se i transformativne mogućnosti turizma zbog pandemije, uvođenjem persuativnog modela te nudge komunikacijskog alata, do sada rijetko korištenog na području turizma. Predviđanje, priprema i djelovanje s ciljem smanjenja posljedica krize izazvane COVID 19 virusom važan su izazov s kojim su suočene turističke destinacije u cijelom svijetu, a male su destinacije, poglavito ako je riječ o kontinentalnim destinacijama, s obzirom na ograničene financijske i ljudske kapacitete najugroženije. Polazišna osnova je činjenica da izbijanje bolesti pandemijskih razmjera igra važnu ulogu u društvenim i socijalnim navikama turista te rezultira promjenama potreba, ali i mogućnosti pružatelja i korisnika turističkih usluga/ponude. Temeljem dostupne literature u radu su identificirani i analizirani čimbenici persuazivnog komunikacijskog modela koji će kroz nudge alat pozitivno utjecati na održivi turizam i oporavak Međimurja kao turističkog odredišta koje, ako postignu očekivane rezultate kroz promatrano razdoblje od tri mjeseca, mogu dovesti do preusmjeravanja turizma te pridonijeti politikama održivog turizma primjenjivim i u drugim turističkim destinacijama. Rad je temeljen na deskriptivnom i razvojnom istraživanju, odnosno deskriptivnim metodama sinteze i analize, usporedbama, a prikupljeni podaci su sistematizirani i komparirani te kvalitativno i kvantitativno prikazani tabelarno i grafički. Središnja točka rada je teza kako je korištenje novih, alternativnih komunikacijskih modela i alata ključno za sanaciju i upravljanje kriznom situacijom u turizmu, a stručnost zaposlenika na svim razinama turističke industrije važna komponenta pripreme i upravljanja destinacijom za vrijeme i nakon krize izazvane bolešću COVID 19 virusa.

Ključne riječi

održivi turizam; Međimurje; pandemija; COVID 19; destinacije; katastrofe i krize; persuazija; nudge; komunikacijski modeli; komunikacijski alati

Hrčak ID:

278993

URI

https://hrcak.srce.hr/278993

Datum izdavanja:

1.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 475 *