Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.25

Važnost i ostvarivanje osobnih vrijednosti i kognitivna dob

Agnes Hofmeister-Tóth orcid id orcid.org/0000-0001-5883-054X ; Corvinus University of Budapest
Agnes Neulinger ; Corvinus University of Budapest


Puni tekst: engleski pdf 201 Kb

str. 25-40

preuzimanja: 278

citiraj


Sažetak

Svrha – Starenje stanovništva postalo je snažan megatrend koji utječe na mnoge zemlje, uključujući Mađarsku. Ova će demografska promjena utjecati na mnoge aspekte života, a posebno na potrošnju. Tržište starijih potrošača postaje sve važnije za razumijevanje i obraćanje marketinških stručnjaka. Imajući to na umu, ovaj rad ima za cilj produbiti razumijevanje starijih mađarskih potrošača kroz kognitivnu dob te važnost i ostvarivanje osobnih vrijednosti.
Metodološki pristup – Provedeno je online istraživanje među mađarskom populacijom i analizirani su podaci ispitanika u dobi od 50 do 65 godina, a kako bi se odgovorilo na istraživačka pitanja. Veličina uzorka bila je 281. Mjerne skale prilagođene su mjerenju važnosti i ostvarivanja osobnih vrijednosti i kognitivne dobi ispitanika.
Rezultati i implikacije – Usporedba ljestvica kojima se mjere važnost osobnih vrijednosti i ostvarivanje pokazala je razlike u rangiranju osobnih vrijednosti među kognitivnim dobnim skupinama. Preklapanje između ostvarivanja i važnosti vrijednosti razlikovalo se između vrijednosti, a najveća konzistentnost pronađena je za skromnost, velikodušnost, iskrenost i poštenje. Razumijevanje koje su vrijednosti (kao životni ciljevi) najvažnije potencijalnim potrošačima i koje se najviše ostvaruju može pružiti korisne informacije za donošenje odluka o pozicioniranju proizvoda, upravljanju markom i komunikaciji.
Ograničenja – Jedno od ograničenja istraživanja jest online prikupljanje podataka čime su isključene one osobe koje nisu aktivne online. Potrebna su daljnja istraživanja kako bi se istražio odnos između važnosti i mjera ostvarivanja vrijednosti i drugih aspekata potrošačkog ponašanja koji su vođeni osobnim vrijednosnim perspektivama.
Doprinos – Rad upotpunjuje postojeća istraživanja o starijim potrošačima općenito, a posebice o starijem mađarskom potrošaču. Prema saznanjima autora, ovo je prvo marketinško istraživanje koje izravno ispituje važnost i ostvarivanje osobnih vrijednosti i njihovu povezanost s kognitivnom dobi na uzorku starijih mađarskih potrošača. Za razliku od većine istraživanja u području, ovaj rad ne istražuje samo važnost osobnih vrijednosti, već i njihovo ostvarivanje kod identificiranih kognitivnih dobnih skupina starijih potrošača.

Ključne riječi

osobne vrijednosti; mjerenje; kognitivna dob; starije osobe; segmentacija;

Hrčak ID:

279980

URI

https://hrcak.srce.hr/279980

Datum izdavanja:

4.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 744 *