Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.79

Utjecaj pozicije prodajnih štandova u prodavaonici na kupovno ponašanje

Monika Matušovičová orcid id orcid.org/0000-0001-8123-7437 ; University of Economics in Bratislava
Martin Kuchta ; University of Economics in Bratislava
Monika Stanková ; University of Economics in Bratislava


Puni tekst: engleski pdf 219 Kb

str. 79-92

preuzimanja: 438

citiraj


Sažetak

Svrha – Prodajni štandovi, police i izlaganje proizvoda pripadaju marketinškim aktivnostima koje mogu utjecati na kupovno ponašanje te povećati prihode i trgovca i proizvođača. Rad nastoji prikazati učinkovitost štandova namijenjenih kupcima koji se nalaze u različitim zonama unutar prodavaonice. Glavni cilj rada jest identificirati utjecaj pozicije prodajnog štanda na kupovno ponašanje.
Metodološki pristup – Autori su koristili metodu promatranja u nekoliko supermarketa kao primarnu metodu istraživanja. Veličina uzorka bila je 666 kupaca. Promatrač je pratio je li kupac prolazio, stajao po strani ili stupio u interakciju sa štandom u određenom dijelu prodavaonice. Tijekom istraživanja identificirane su četiri zone: ulazna zona, zona duž prodavaonice, središnja zona, zona blagajne. Procjena ovisnosti između definiranih varijabli provedena je Pearsonovim hi-kvadrat testom neovisnosti putem IBM SPSS statističkog softvera.
Rezultati i implikacije – Rezultati istraživanja otkrivaju statistički značajan odnos između lokacije štandova i kupovnog ponašanja. Položaj štandova unutar prodavaonice može blago ili umjereno utjecati na mogućnost kupovine. Rezultati također identificiraju učinkovitost štandova u određenim zonama prodavaonice.
Ograničenja – Istraživanje je usredotočeno na samo jedan od mnogih marketinških alata usmjerenih na kupce, odnosno na lokaciju prodajnih štandova. Buduća istraživanja mogla bi se usredotočiti na druge marketinške alate usmjerene na kupce kao što su financijska prednost, određena vrsta prodajnih štandova, vizuali štandova itd.
Doprinos – Rezultati empirijskog istraživanja pomoći će trgovcima na malo da preciznije unovče zone sa štandovima
unutar prodavaonice, a proizvođačima da učinkovito razmotre mogućnost podrške prodaji kroz posebne štandove.

Ključne riječi

izlaganje proizvoda; maloprodaja; kupovno ponašanje; shopper marketing;

Hrčak ID:

279984

URI

https://hrcak.srce.hr/279984

Datum izdavanja:

4.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.007 *