Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.31.2.05

Što pokreće studentsku uključenost? Uloga ciljne orijentacije na učenje, osjećaja zavisti i etičke klime

Darija Aleksić orcid id orcid.org/0000-0002-2743-0946 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Katarina Katja Mihelič orcid id orcid.org/0000-0001-9786-5323 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 290 Kb

str. 281-300

preuzimanja: 354

citiraj


Sažetak

Uključenost studenata na studiju predstavlja temeljni element
visokokvalitetnog iskustva učenja. U ovom radu istražujemo
ciljnu orijentaciju na učenje kao prediktor studentske
uključenosti u kontekstu visokog obrazovanja. Nadalje, u
radu istražujemo i medijacijski utjecaj percepcije osjećaja
zavisti te moderatorski utjecaj etičke klime na odnos ciljne
orijentacije na učenje i studentske uključenosti. Predloženi
moderatorsko-medijacijski model testiran je na uzorku od
230 studenata. Rezultati otkrivaju da je ciljna orijentacija na
učenje pozitivno povezana s uključenosti i da je osjećaj
zavisti medijator u ovom odnosu. Potvrđujemo i moderatorski
učinak etičke klime u odnosu između ciljne orijentacije na
učenje i uključenosti na studiju. Preciznije, u
visokoobrazovnim ustanovama, u kojima se klima percipira
kao etičnija, uključenost studenta je veća, neovisno o
osjećaju zavisti. Rad zaključujemo popisom praktičnih
implikacija koje bi mogle poslužiti nastavnicima u njihovim
pokušajima da stvore uvjete koji potiču uključenost studenata
u nastavi.

Ključne riječi

studentska uključenost; ciljna orijentacija na učenje; osjećaj zavisti; etička klima; poslovne škole

Hrčak ID:

280290

URI

https://hrcak.srce.hr/280290

Datum izdavanja:

14.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 838 *