Psihologijske teme, Vol. 31 No. 2, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.31.2.5
Percipirana kompetentnost nastavnika u zadovoljavanju emocionalnih potreba učenika tijekom pandemije uzrokovane bolešću COVID-19
Sonja Pečjak
orcid.org/0000-0002-9248-0608
; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia
Tina Pirc
orcid.org/0000-0002-9248-0608
; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Zbog pandemije uzorkovane bolešću COVID-19 učenici i nastavnici našli su se u izvanrednoj situaciji u kojoj su se suočili i s akademskim i sa psihosocijalnim problemima. U našemu smo se istraživanju usredotočili na neke karakteristike nastavnika koje predviđaju njihovu percipiranu kompetenciju u zadovoljavanju emocionalnih potreba učenika tijekom učenja na daljinu (PSCENDL) i tako doprinose dobrobiti učenika. Na uzorku od 645 slovenskih učitelja obveznoga osnovnog obrazovanja rezultati regresijske analize pokazali su da otpornost učitelja i njihova uvjerenja o važnosti fokusiranja na psihosocijalne odnose prilikom povratka u školu objašnjavaju jednu četvrtinu varijance PCSEN-DL-a. Rezultati poduzorka učitelja razredne nastave (n = 375) koji su bili kategorizirani u dvije ekstremne skupine (nizak i visok PCSEN-DL) pokazali su da su se učitelji s visokim PCSEN-DL-om više usredotočili na podršku, poticanje i opuštanje učenika. U radu se raspravlja i o praktičnim implikacijama važnosti razvoja PCSEN-a kod učitelja.
Ključne riječi
COVID-19; učenje na daljinu; psihosocijalna dobrobit učenika; otpornost; empatija
Hrčak ID:
280540
URI
Datum izdavanja:
16.7.2022.
Posjeta: 1.454 *