Izvorni znanstveni članak
Identificiranje i analiza temeljnih kriterija za odabir banke u Hrvatskoj-ciljna skupina studenti
Najla Podrug
Ivana Rašić Bakarić
Sunčana Slijepčević
Sažetak
Obzirom na stalni porast broja studenata u Hrvatskoj posljednjih godina, oni mogu predstavljati zanimljivo ciljno tržište za banke. Prema posljednjim istraživanjima, oko 80 posto studenata zadnje godine studija smatra da bi ostalo lojalno banci i nakon stjecanja diplome. Unatoč tomu što su hrvatske banke počele uvoditi financijske proizvode namijenjene studentima, one nisu razvile i marketinške strategije posebno usmjerene na studente kao veliku homogenu skupinu potencijalnih klijenata.
U radu se mjere komparativne prednosti jedne banke u odnosu na drugu prema različitim kriterijima primjenom metodologije Analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP) koji omogućuje određivanje kriterija koje studenti smatraju ključnim za odabir banke. Nadalje, primjena AHP-a omogućuje određivanje općih preferencija studenata prema postojećim hrvatskim bankama. U radu se grupiraju preferencije u kategorije marketing miksa kako bi se odredile slabosti u usklađivanju potreba klijenta s proizvodima i uslugama banke i ispitale posljedice tih spoznaja za bankovni menadžment.
Ključne riječi
Donošenje odluka; banke; Analitički hijerarhijski proces; strategija marketinga
Hrčak ID:
26134
URI
Datum izdavanja:
1.12.2007.
Posjeta: 3.924 *