Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Identificiranje i analiza temeljnih kriterija za odabir banke u Hrvatskoj-ciljna skupina studenti

Najla Podrug
Ivana Rašić Bakarić
Sunčana Slijepčević


Puni tekst: hrvatski pdf 935 Kb

str. 255-272

preuzimanja: 2.535

citiraj


Sažetak

Obzirom na stalni porast broja studenata u Hrvatskoj posljednjih godina, oni mogu predstavljati zanimljivo ciljno tržište za banke. Prema posljednjim istraživanjima, oko 80 posto studenata zadnje godine studija smatra da bi ostalo lojalno banci i nakon stjecanja diplome. Unatoč tomu što su hrvatske banke počele uvoditi financijske proizvode namijenjene studentima, one nisu razvile i marketinške strategije posebno usmjerene na studente kao veliku homogenu skupinu potencijalnih klijenata.
U radu se mjere komparativne prednosti jedne banke u odnosu na drugu prema različitim kriterijima primjenom metodologije Analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP) koji omogućuje određivanje kriterija koje studenti smatraju ključnim za odabir banke. Nadalje, primjena AHP-a omogućuje određivanje općih preferencija studenata prema postojećim hrvatskim bankama. U radu se grupiraju preferencije u kategorije marketing miksa kako bi se odredile slabosti u usklađivanju potreba klijenta s proizvodima i uslugama banke i ispitale posljedice tih spoznaja za bankovni menadžment.

Ključne riječi

Donošenje odluka; banke; Analitički hijerarhijski proces; strategija marketinga

Hrčak ID:

26134

URI

https://hrcak.srce.hr/26134

Datum izdavanja:

1.12.2007.

Posjeta: 3.924 *